• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • راهکارهایی برای پُر پشت شدن ابرو

راهکارهایی برای پُر پشت شدن ابرو

پیام جوان: دوره‌ی ابروهای کم پشت یا نازک به سر آمده است. به نحوی که امروزه اکثر بانوان طرفدار ابروهایی پُر پشت و پهن هستند. افراد زیادی به علت‌های مختلف ابروهای‌شان نازک یا کم پشت شده است. آن‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌های میکرو بلیدینگ بولد بروز، فیبروز و غیره استفاده کنند. همان طور که می‌دانید تاتو و یا هاشور برای ابرو نیز زیبایی ابروهای طبیعی را ندارد.

علت اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها همراه با افزایش سن در عامه خانم‌هایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج نمی‌برند، برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست. به طوری که معمولاً دختر خانم‌های نوجوان و جوان ابروهای خوب و پُر پشتی دارند. اما به مرور زمان حجم ابروهای آن‌ها کم می‌شود تا جایی که خیلی از خانم‌ها پس از رسیدن به سن سالمندی دیگر ابروی چندانی برایشان باقی نمی‌ماند.

معمولاً خانم‌ها برای برداشتن و تمیز کردن ابروهای خود از موچین استفاده می‌کنند و کار نازک کردن و مدل دادن به ابروهایشان را نیز توسط موچین انجام می‌دهند. گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی‌شود بلکه در ریشه یا فولیکول مو هم یک خون‌ریزی میکروسکوپی اتفاق می‌افتد و همین خون‌ریزی می‌تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. در این صورت ریشه موهای ابرو از کار می‌افتند و دیگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بیرون نمی‌آیند. به همین دلیل بعد از چندین سال برداشتن ابروها با موچین، خانم‌ها احساس می‌کنند که ابروهای آن‌ها کم پشت و تُنُک می‌شود.

مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی نداشته باشند باعث ریزش ابروهای‌شان نمی‌شود. یعنی اگر خانم‌ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی‌شوند، می‌توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. اما اگر فردی به مواد موجود در مداد یا سایه حساسیت داشته باشد و با استفاده از آن‌ها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شود، ممکن است موهای ابرویش به دلیل این حساسیت، کمی صدمه ببیند. البته باید تأکید کرد که این صدمه دیدن با یک و دو بار خارش و التهاب هم اتفاق نخواهد افتاد.

  تمرین‌های کاربردی برای کاهش درد زانو و مشکلات مربوط به آن

چه راه‌هایی برای پُر پشت شدن ابرو وجود دارد؟

به ابروهای خود استراحت دهید
بهتر است برای مدت ۶ تا ۸ هفته به ابروهای خود استراحت دهید تا ابروها فرصت رشد داشته باشند. برداشتن ابروها با موچین، ابرو را از ریشه در می‌آورد و سبب کم پشت شدن و نازک ماندن ابروها می‌شود. اگر بتوانید برای مدت کوتاهی از موچین استفاده نکنید و بگذارید تا ابروها ریشه‌ی قوی‌تری داشته باشند، فولیکول‌های آن‌ها تحریک می‌شود و باعث رشد مجدد و پُر شدن ابرو خواهد شد.

استفاده از روغن نارگیل برای پُر شدن ابرو
روغن نارگیل خالص در دمای اتاق مایع و در دمای سرد به شکل جامد خواهد بود، این روغن به علت وجود مواد مغذی و پروتئین‌ها و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E سبب رویش مجدد موهای ابرو و پُر شدن آن می‌شود. برای این کار لازم است پنبه‌ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و به ابروهای‌تان بزنید. ابرو باید بیست و چهار ساعت در این حالت بماند و سپس شستشو دهید.

از روغن کرچک استفاده کنید
اگر زمان کافی برای پُر شدن ابروهای خود ندارید بهتر است از روغن خالص کرچک برای پُر پشت شدن ابروهای خود استفاده کنید. روغن کرچک به سرعت ابروهای شما را پُر می‌کند. برای این کار مقداری روغن کرچک را به ریشه ابروهای خود زده و در جهت خواب ابرو شانه کنید. سپس این روغن به خورد ریشه‌ها می‌رود و موجب رویش مجدد ابروهای زیادی می‌گردد. احتیاط کنید که این روغن را در اطراف ابرو نزنید چرا که موجب رویش موهای زائد در آن محل‌ها خواهد شد.

روغن زیتون و رویش ابروها
از فواید روغن زیتون زیاد شنیده‌اید. اما شاید ندانید به رشد ابروها نیز کمک می‌کند. کافی است هر شب کمی روغن زیتون را با گوش پاک‌کن روی ریشه‌های قسمتی که ریخته، بمالید و فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند، روغن بگذارید. سپس موهای ابرو را با مسواک مخصوص شانه کنید و صبح روغن‌ها را بشویید.

  شناسایی ۱۳۲۲۶ بیمار جدید کرونایی

استفاده از وازلین برای ضخیم شدن ابرو
کافی است دو بار در روز وازلین را بر روی موهای ابروی‌تان بمالید تا تأثیرش را ببینید. البته وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تأثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند. در نتیجه ابروها پُر تر به ‌نظر می‌رسند. اگر ابروهای باریک ولی پُر و یکدست می‌خواهید، حتماً این روش را امتحان کنید.

آب پیاز و رویش ابرو
آب پیاز دارای مقدار فراوانی ویتامین C است که باعث تقویت ریشه‌ی ابروها خواهد شد. جالب است بدانید آب پیاز کلاژن سازی را هم تقویت می‌کند و تمام این عوامل در رشد بیشتر ابروهای شما دخالت دارد. اگر از بوی پیاز خوشتان نمی‌آید می‌توانید مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید تا بوی بد آن گرفته شود.

سفیده تخم مرغ و آبروی پُر پشت
موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است. می‌توانید برای تقویت ابروی خود از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار سفیده تخم مرغ را بزنید تا سفت شود سپس با قلم روی ابروهای خود بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ابروهای خود را با آب گرم بشویید، باید بدانید که سفیده تخم مرغ باعث بستن منافذ می‌شود و پس نباید زیاد از آن استفاده کنید.

دانه شنبلیله و رشد مجدد مو
در هند مشهور است که دانه شنبلیله سبب رویش مجدد موها خواهد شد. این کاملاً مطلبی علمی است چرا که شنبلیله به علت داشتن پروتئین باعث تقویت فولیکول‌ها و رویش مجدد موهای ابرو می‌شود. برای این کار دانه شنبلیله را شب تا صبح بخیسانید و سپس وقتی که به خمیر تبدیل شد آن را روی ابروهای خود قرار دهید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه می‌توانید آن را بشویید.

  آیا نظریه استفاده انسان از ۱۰ درصد مغز، درست است؟

علاوه بر این روش‌های خانگی قطره‌هایی هم در داروخانه برای تقویت ابرو وجود دارد. در بین تمام این قطره‌ها قطره‌ی بلفارول برای رشد ابرو از همه مناسب‌تر بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان