اثر توئیت فرزین در بازار دلار

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، تب قیمت دلار از اواخر هفته گذشته تحت تاثیر احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه های ترویستی اتحادیه اروپا زیاد شد و بازار با هجوم خریدارن روبرو شد. با این حال با کم رنگ شدن این طرح و اظهارات مقامات سیاسی بازار تا حدودی رنگ آرامش به خود دید.

در روزهای اخیر تصمیمات جدید نهاد سیاستگذار در حال اجرایی شدن است. به عنوان مثال دلار توافقی روز گذشته حذف شد. قیمت یورو از سایت سامانه بازار متشکل ارزی غیب شد.

اثر توئیت فرزین در بازار دلار
محمد رضا فرزین، رئیس بانک مرکزی دیروز در توئیتی اعلام کرد بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. او تاکید کرد که بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

فرزین همچنین در توئیت جدید خود هدف از حذف دلار توافقی و سیاست های جدید این بانک اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

دیروز در معاملات پشت خطی فشار فروش زیاد شد. در بازار امروز هم این اتفاق افتاد و کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید قرار بگیرد.

قیمت دلار در بازار رسمی

بررسی های به عمل آمده از بازار رسمی هم نشان می دهد که قیمت دلار صرافی ملی امروز در کانال ۴۱ هزار تومان معامله شده بود. صرافی ملی امروز قیمت یورو را نزد اما صبح امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۱ هزار و ۹۸۶ و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۴۱۱ ( چهل و دو هزار و چهارصد و یازده تومان) اعلام کرد.

  سیگنال هسته ای به بازار دلار تهران

سایت بازار متشکل ارزی امروز هم مانند روز گذشته فقط نرخ دلار را اعلام کرد. قیمت بسته شده دلار در این سایت روز گذشته ۴۲ هزار و ۸۸۶ تومان بود و در بازار امروز تا ۴۲ هزار و ۶۴ تومان پایین آمد و در نیمه ظهر امروز قیمت دلار در سایت مذکور از کانال ۴۲ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۴۱ هزار و ۹۵۳ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان