• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • پیش بینی قیمت کاردانو: آیا کاردانو می‎تواند در سال جاری به ۵ دلار برسد؟

پیش بینی قیمت کاردانو: آیا کاردانو می‎تواند در سال جاری به ۵ دلار برسد؟

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، به نظر می‌رسد قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ روند صعودی قوی داشته باشد. تا کنون، امسال سال خوبی برای این صنعت بوده است و قیمت‌ها به طور متوسط ​۱۵ درصد در دو هفته اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته‌اند. به ویژه کاردانو با افزایش تقریباً ۴۵ درصدی در مدت مشابه، توانست از بازار ارزهای دیجیتال پیشی بگیرد.

کاردانو یک پروژه غیر متمرکز بلاکچین در دنیای ارز دیجیتال است. این پروژه، یک پلتفرم ایمن، سریع و مقیاس پذیر برای ایجاد و استفاده از برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند (dApps) ارائه می‌دهد. کاردانو با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات سهام Ouroboros به اجماع توزیع شده و اعتبارسنجی تراکنش دست می‌یابد. چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، کاردانو را راه‌اندازی کرد که توسط بنیاد کاردانو، Input Output هنگ کنگ (IOHK) و Emurgo توسعه و پشتیبانی می‌شود. چارلز هاسکینسون کاردانو را در سال ۲۰۱۵ توسعه داد. با این حال، این پلتفرم بعداً در سال ۲۰۱۷ برای عموم منتشر شد. ADA نام رمزارز اصلی شبکه این پروژه است.

کاردانو از چه قیمتی شروع شد؟

قیمت کاردانو در حدود ۰.۰۰۲۴ دلار به عموم عرضه شد. با توجه به قیمت‌های فعلی این رمزارز در بازار امروز ارزهای دیجیتال، می‌توان گفت که قیمت آن در ۶ سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ برابر شده است.

چرا کاردانو این روزها صعودی است؟

با افزایش مجدد کل بازار ارزهای دیجیتال، کاردانو موفق شد از اکثر دیگر رمزارزها بهتر عمل کند. میانگین بازدهی کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲ هفته گذشته حدود ۱۵ درصد بود، در حالی که قیمت ADA بیش از ۴۵ درصد افزایش یافت. اگر به شکل زیر نگاه کنیم، می‌بینیم که چگونه قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایین ترین قیمت خود یعنی ۲۳ سنت رسیده است. با این حال، سال ۲۰۲۳ شروع امیدوارکننده‌ای برای ADA به نظر می‌رسد، زیرا قیمت‌ آن به محدوده فعلی ۳۵ سنت بازگشته است.

  افت قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته

از نظر اکثر تحلیلگران کریپتو، قیمت فعلی کاردانو به طور قابل توجهی کمتر از ارزش واقعی آن ارزش گذاری شده است. در واقع، کاردانو یک پروژه کریپتویی عالی با بلاکچین امیدوارکننده است. کاردانو در سال ۲۰۲۳ قطعاً باید در فهرست بررسی هر سرمایه گذار بازار ارز دیجیتال باشد.

پیش بینی قیمت کاردانو: آیا کاردانو می‎تواند در سال جاری به ۵ دلار برسد؟

درست است که کاردانو در حال حاضر در یک روند صعودی قوی در پیش گرفته است. با این حال، قیمت ۵ دلار ممکن است کمی دور از منطق به نظر برسد. رسیدن کاردانو به قیمت ۵ دلار به این معنی است که ADA باید در عرض ۱۱ ماه باقی مانده، حدوداً ۱۳۷۰ برابر بازدهی داشته باشد که احتمال آن کم است. این امر به ویژه صادق است، زیرا اکثر تحلیلگران ارزهای دیجیتال انتظار دارند که قیمت‌ها در این بازار تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ تثبیت شوند.

با این حال در صورت ادامه روند فعلی و صعودی قیمت رمزارزها، باید کاردانو بتواند به راحتی به قیمت ۱ دلار برسد و حتی ممکن است در این جهش قیمت ۱ دلار را هدف قرار داده باشد. در غیر این صورت، در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ احتمالاً این اتفاق بیفتد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف پیام جوان به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

  رکورد ۳۰ ساله افزایش اجاره‌بها در تهران شکسته شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان