• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • اثر تصمیم جنجالی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران در بازار ارز

اثر تصمیم جنجالی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران در بازار ارز

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در روزهای اخیر ملتهب شده و گفته می شود فنر قیمت اسکناس آمریکایی در تهران با شوک پارلمان اروپا درباره ایران در رفته است.

اثر تصمیم جنجالی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران در بازار ارز
بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد تحولات عرصه بین‌الملل در مورد جمهوری اسلامی ایران خصوصا تلاش پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی و تشدید فشارها،کار را برای بازار سخت کرده و دلار را دچار نوسان افزایشی کرده است.

تحلیلگران ارزی مدعی هستند امروز حساس ترین روز برای بازار دلار است . آخرین پنجشنبه دی ماه و زمان تسویه نهایی، و اعلام نتیجه نشست پارلمان اروپا. اگر پارلمان اروپا، امروز تصمیمی علیه روند احیای برجام نگیرد، روند بازار معکوس خواهد شد.

از سوی دیگر افزایش قیمت دلار در بازار های همسایه و نرخ حواله درهم نیز در شرایط فعلی سطح انتظارات را برای نرخ دلار در تهران افزایش داده است.

دسته دیگری از بازیگران ارزی باور دارند که بازارساز با تمام توان اجازه آغاز دور جدیدی از نوسانات را نخواهد داد. از نگاه آن‌ها، وقوع نوسانات جدید به اعتبار رئیس کل جدید بانک مرکزی آسیب می‌زند و به همین دلیل انتظار دارند که بازارساز با قدرت زیادی در روزهای آینده در موقعیت عرضه قرار بگیرد.

  اخبار و سیگنال‌های منفی سیاسی، موتور محرک صعود قیمت دلار در بازار تهران

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان