• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تاثیر عناب برای رفع گرمی و التهاب بدن

تاثیر عناب برای رفع گرمی و التهاب بدن

پیام جوان: به گزارش فرتاک، عناب گرچه خواص دارویی شگفت انگیزی دارد اما خاصیت غذایی ندارد و به دلیل سختی در هضم نباید زیاد از آن استفاده شود.

چون عناب طبیعت رو به خنکی دارد برای رفع سوزش و گرفتگی گلو هنگام استفاده زیاد از حنجره مناسب است و افرادی که سخنران، قاری یا مداح هستند بهتر است گهگاهی از آن استفاده کنند.

کسانی که در اثر حرارت و گرمی مزاج دچار سوزش ادرار، سوزش مقعد و خارش زیرپوستی می شوند یا التهاب حاد کلیه و مثانه دارند یا مبتلا به مشکل کبد گرم و خستگی های مزمن شده‌اند بهتر است تحت نظر متخصصان طب سنتی از این میوه استفاده کنند.

مصلح عناب عسل، کشمش و مویز است و بهترین روش استفاده از این میوه برای رفع گرمی و التهاب و سوزش به این شیوه است که افراد ۳-۲ عدد عناب را با یک قاشق زرشک در یک فنجان آب به مدت چند ساعت خیس کنند و بعد آن را له و مخلوط کرده و از صافی رد کنند. مایع به دست آمده که خنک است برای دفع صفرا و جوشش خون و التیام حرارت و التهابات بدنی مفید است.

وی در میان عناب های ریز و درشت و تازه و خشکی که در اغلب عطاری ها به فروش می رسد انواع درشت‌تر و قرمزتر و آنهایی که نیمه‌خشک و خشک هستند بهتر از انواع ریز و تازه آن است.

در برخی روایات نقل شده که عناب برای تسکین التهاب چشم مفید است، در نتیجه برخی افراد عناب را نرم کرده و با آن سرمه می کشند اما باید گفت: گرچه عناب طبیعت رو به خنکی دارد و برای التهاب چشم می تواند خوب باشد، مصرف خودسرانه آن مخصوصا در موارد حساس مثل چشم، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

  چقدر درباره کم خونی و عواقب آن می دانید؟

تجویز گیاهان دارویی فقط باید توسط پزشک حاذق در طب سنتی صورت گیرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان