• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • یانوش وارگا قهرمان المپیک و جهان در سن ۸۴سالگی در بوداپست مجارستان درگذشت

یانوش وارگا قهرمان المپیک و جهان در سن ۸۴سالگی در بوداپست مجارستان درگذشت

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، یانوش وارگا قهرمان المپیک و جهان در سن ۸۴سالگی در بوداپست مجارستان درگذشت.

اسطوره کشتی مجارستانی دو بار قهرمان جهان، دو بار قهرمان اروپا و یک سرهنگ بازنشسته ارتش بود.

وارگا در ۲۱ اکتبر ۱۹۳۹ در آبونی متولد شد، جایی که اصول اولیه این ورزش را آموخت و سپس کار بی‌نظیر خود را در نیروهای مسلح بوداپست هونود به پایان رساند.

در تشک، او با نظم و انضباط خود، استقامت و هیکل فوق‌العاده متمایز شد و در مجموع ده مدال مسابقات جهانی از جمله پنج مدال طلا کسب کرد.

او یکی از شش کشتی‌گیر مجارستانی بود که می‌توانست خود را قهرمان المپیک، قهرمان جهان و قهرمان اروپا بخواند.

او که یکی از بهترین‌ها در سبک‌های یونانی و آزاد محسوب می‌شد، اولین عنوان قهرمانی جهان خود را با دنده شکسته در سال ۱۹۶۳ پس از کسب نقره و برنز در سبک آزاد به ترتیب در سال های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ به دست آورد.

او در مسابقات جهانی ۱۹۶۷ در وزن ۵۷ کیلوگرم نقره گرفت و در بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در کنار بهترین دوستش، ایستوان کوزما، به بالای سکو صعود کرد.

دومین مدال طلای او در مسابقات جهانی در سال ۱۹۷۰ به دست آمد که او در وزن ۵۷ کیلوگرم در ادمونتون کانادا قهرمان شد. او در مسابقات جهانی ۱۹۷۱ در صوفیه بلغارستان کار خود را با برنز به پایان رساند.

وارگا پس از دوران ورزشی خود به تشک پشت نکرد و به عنوان سرمربی هونود بوداپست و تیم ملی نوجوانان کار کرد. علاوه بر این او به عنوان یک داور بین‌المللی نیز فعالیت می‌کرد.

  مهاجم سابق چلسی: برونو فرناندز یکی از بدترین نمایش‌های ممکن را برابر لیورپول ارائه کرد

درگذشت وارگا توسط وزارت دفاع ملی، گارد ملی مجارستان، کمیته المپیک مجارستان، فدراسیون کشتی مجارستان و زادگاهش، آبونی، سوگواری شد و مراسم تشییع وی با افتخارات نظامی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان