• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • گوگل ‌پلی ‌استور بهینه‌سازی اپ‌های اندرویدی را جمع‌سپاری می‌کند

گوگل ‌پلی ‌استور بهینه‌سازی اپ‌های اندرویدی را جمع‌سپاری می‌کند

زمانی اپ‌های اندرویدی بسته‌های یکپارچه‌ای بودند که دربرگیرنده تقریبا تمام ورژن‌های هر اپ برای تمام مشتری‌ها و زبان‌هایی که پشتیبانی می‌کند بودند.

اخیرا، گوگل در تلاش برای شکل‌دهی سیستم جدیدی بوده است که بسته‌های اندرویدی را در یک رژیم قرار می‌دهد تا بدین ترتیب دانلود کردن، نصب، و اجرای اپ سریع‌تر شود.

اکنون اما گوگل در تلاش برای بهینه‌سازی آن فرایند است و اقدام به مطالعه‌ای جمع‌سپاری‌شده از تمام کاربران اندرویدی درباره نحوه استفاده از اپ‌ها پس از نصبشان کرده است.

گوگل که نام این فرایند را بهینه‌سازی نصب اپلیکیشن گذاشته است، می‌گوید که در حال یادگیری روندهایی است که کاربران پس از نصب یک اپ به اجرا درمی‌آورند.

فرایند آن به این صورت است که بررسی می‌کند که کاربران در اولین استفاده از یک اپ ابتدا به سراغ چه بخش‌هایی از آن می‌روند. گوگل می‌گوید که وقتی اطلاعات مورد نیازش را از تعداد کافی از کاربران دریافت کرد قادر به بهینه‌سازی نصب یک اپ و ارائه آن برای همگان خواهد شد.

شرکت گوگل توضیحات بیشتری در این خصوص نداده است، ولی احتمالا ایده این است که بخش‌هایی از اپ که کاربران تقریبا به آنها علاقه‌مند هستند اولویت‌بندی شود. به این ترتیب، احتمالا Google Play در آینده ابتدا بخش‌های مشخصی از اپ را دانلود خواهد کرد و مابقی آن را در پس‌زمینه دانلود می‌کند یا راه‌اندازی بخش‌های مشخصی از اپ را بهینه‌سازی می‌کند.

گوگل در این باره که این فرایند به صورت اتوماتیک رخ خواهد داد یا توسعه‌دهندگان ناچار به انجام تغییرات در اپ خواهند شد توضیحی نداده است.

به طور طبیعی، نگرانی‌های حریم خصوصی درباره چنین پایشی وجود خواهد داشت، ولی گوگل قول داده است که اطلاعات خصوصی را جمع‌آوری نمی‌کند و حتی به چیزی فراتر از اپ مورد نظر نگاه نخواهد کرد. همچنین این قابلیت به صورت اختیاری بوده و قابل غیرفعال‌سازی است.

  ضعیف‌ترین رشد فروش سه ماهه شیائومی از سال ۲۰۰۰

جالب اینکه گوگل خاطرنشان کرده است که حتی کسانی که امکان بهینه‌سازی نصب اپ را غیرفعال کرده باشند نیز می‌توانند از اطلاعاتی که دیگر کاربران به گوگل اجازه بهره‌برداری از آنها را داده‌اند بهره‌مند شوند.

منبع: itna

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان