• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • این علائم روی پوست می تواند نشانه دیابت باشد!

این علائم روی پوست می تواند نشانه دیابت باشد!

پیام جوان: آیا می‌دانستید که نشانه‌های افزایش قند خون می‌تواند روی پوست شما ظاهر شود؟ در اینجا علائم دیابت وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

به گزارش فرتاک، دیابت یک بیماری ناتوان کننده است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. برای افراد ناآگاه، دیابت بیماری است که زمانی رخ می دهد که سطح قند خون شما بیش از حد بالا باشد. نحوه زندگی و عادات غذایی شما دو مورد از شایع ترین دلایلی است که منجر به شروع بیماری می شود.

این بیماری پنهان می تواند در زمانی که انتظارش را ندارید، شما را غافلگیر کند! بهترین راه برای کاهش خطر، توجه به برخی علائم و نشانه های رایج دیابت است. آیا می دانستید که علائم دیابت ممکن است روی پوست شما ظاهر شود؟

دکتر Smita Bhoir Patil، متخصص هومیوپات، متخصص تغذیه و زیبایی، در شبکه های اجتماعی خود برخی از علائم دیابت را که بر روی پوست شما ظاهر می شود را به اشتراک گذاشت.

علائم پوستی دیابت
وقتی سطح قند خون شما بیش از حد بالا باشد، می تواند روی پوست شما نیز تاثیر بگذارد. در اینجا علائم پوستی دیابت یا پیش دیابت که توسط دکتر پاتیل ذکر شده، آورده شده است.

لکه های تیره پوستی
انسولین بیش از حد در بدن می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره در پشت گردن، زیر بغل و نواحی تناسلی شود. این لکه ها معمولاً نشانه پیش دیابت است که از نظر پزشکی به عنوان آکانتوز نیگریکانس شناخته می شود.

پوست سفت و ضخیم
از نظر پزشکی به عنوان Digital Sclerosis شناخته می شود، پوست سخت و ضخیم معمولاً در انگشتان دست، انگشتان پا یا هر دو ایجاد می شود. ممکن است از پشت دست شما شروع شود و به دلیل دیابت کنترل نشده به سمت ساعد و بازوها پیش رود. در برخی موارد، می تواند به سینه، شانه ها و صورت گسترش یابد.

  هر گروه سنی به چه میزان خواب نیاز دارند؟

جوش های مکرر
بنابراین دیابت مستقیماً باعث ایجاد جوش نمی شود! تغییرات در سطح گلوکز خون می‌تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت‌ها کند که ممکن است روند بهبودی طولانی‌تر شود. این جوش ها ممکن است زمانی که سطح قند خون بالا است به طور ناگهانی ظاهر شوند و اگر سطح قند خون شما تحت کنترل باشد، ممکن است فروکش کنند.

زخم بستر
زخم بستر نیز به عنوان زخم فشاری شناخته می شود که به دلیل فشار طولانی مدت روی پوست ایجاد می شود. آنها معمولا روی پاشنه پا، باسن، دنبالچه یا مچ پا ایجاد می شوند. دیابت باعث نوروپاتی (آسیب عصبی) و گردش خون ضعیف می شود که هر دو می توانند خطر زخم فشاری را افزایش دهند.

درموپاتی دیابتی
یکی دیگر از نشانه های پوستی دیابت، درموپاتی مرتبط با دیابت است، یک بیماری پوستی که ممکن است منجر به بروز عارضه های قرمز و قهوه ای رنگ در قسمت پایین پاها شود. درمان خاصی برای خلاص شدن از شر این عارضه پوستی وجود ندارد.

تأخیر در بهبود زخم
دیابت باعث می شود بدن نتواند از انسولین آنطور که باید استفاده کند، که منجر به افزایش سطح قند خون می شود. این کار روند بهبود زخم را کند می کند. دیابت همچنین می تواند باعث نقص سیستم ایمنی، گردش خون ضعیف شود و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند. درمان نشدن زخم ها می تواند منجر به عوارض شود، بنابراین مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می دهید.

برچسب های پوستی
آیا متوجه رشدهای کوچکی شده اید که همرنگ پوست شما هستند؟ بسیاری از افرادی که دارای سطوح بالای قند خون یا دیابت نوع ۲ هستند، معمولاً دارای برچسب های پوستی هستند. آنها توده‌های غیر سرطانی هستند که شبیه به مجموعه‌ای از بافت پوست آویزان از ساقه هستند. آنها همچنین به عنوان آکروکوردون شناخته می شوند.

  آیا ضعف مچ دست می‌تواند نشان دهنده مشکلات اساسی سلامتی باشد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان