• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تغییر تاکتیک تیم بسکتبال آمریکا در مقابل ایران و چک، پس از انتقادات فراوان به مربی این تیم

تغییر تاکتیک تیم بسکتبال آمریکا در مقابل ایران و چک، پس از انتقادات فراوان به مربی این تیم

پیام جوان: به نقل از ورزش سه، دو سال پیش بود که گرگ پوپویچ جانشین مایک کریزفسکی به عنوان سرمربی تیم بسکتبال آمریکا انتخاب شد ولی نتایجی که تیم با او کسب کرده، ناامیدکننده بوده است.

آمریکا که در المپیک توکیو با فرانسه، ایران و چک هم گروه است، در نخستین بازی خود برابر فرانسه شکست خورد و فعلا قعرنشین جدول است. چهارشنبه برابر ایران و شنبه برابر چک دو بازی حیاتی برای ایالات متحده خواهند بود.

پوپویچ با سابقه ۵ قهرمانی NBA قرار بود ادامه دهنده مسیر موفق مربی قبلی باشد ولی در جام جهانی چین نتوانست آمریکا را به نیمه نهایی برساند و پشت سد فرانسه ماند. آمار بردهای آمریکا با پوپویوچ ۶۲٫۵ درصد بوده در حالی که او در ۲۲ سالی که به عنوان مربی هدایت تیم هایش در NBA را برعهده داشته، آمار ۶۶٫۷ برد را در کارنامه دارد. سابقه خوب او در NBA هم باعث نشده تا او از تیغ تیز انتقادات در امان باشد و در عمل باعث شدت گرفتن اعتراضات شده است.

طبق گزارش منتشر شده در نشریه اتلتیک، بسیاری از بازیکنان آمریکا از شیوه مربیگری و سبک بازی تیم ابراز ناراضایتی کرده اند. پوپویچ سیستم بازی تیمش را از سن آنتونیو اسپرز الهام گرفته در حالی که نه زمان کافی داشته و نه بازیکنانی مناسب برای ارائه این سبک بازی در اختیار دارد.

در این گزارش همچنین قید شده است که پوپویچ با شدت گرفتن انتقادات و مخالفت تعدادی از بازیکنان بزرگ تیمش، قصد تغییر تاکتیک به خصوص در برنامه های هجومی تیمش برابر ایران و چک را دارد و خوشبین است بتواند با جبران ناکامی بازی اول، بار دیگر آمریکا را به عنوان مدعی شماره یک مدال طلا مطرح کند.

  تلاش‌های مرد شماره یک تنیس جهان برای حضور در مسابقات آزاد استرالیا بی‌نتیجه ماند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان