اتفاق جدید در بازار سکه

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه تمام دیروز در بازار رسمی با ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه ثابت بود.

اتفاق جدید در بازار سکه
در بازار سکه چهارشنبه اتفاق جدیدی رخ داد. ماموران اتحادیه به بعضی از سکه‌فروشی‌ها سرک می‌کشیدند. این بار بهانه مراجعه پایش قیمت نبود بلکه عیارسنجی سکه‌های فروشی بود. برخی از سکه‌فروش‌ها می‌گفتند تست عیار سکه میدانی شده است.

برخی از فعالان عنوان می کنند که حجم عرضه سکه در بازار چندان بالا نیست و این موضوع موجب شده است که معدود فروشندگان بتوانند با نرخ بالاتری نسبت به قیمت کف، فلز گران بهای داخلی را به فروش برسانند.

با این حال عده دیگری باور دارند که نوسانات سکه در دی ماه موجب شده است که احتیاط در بازار فلز گران بهای داخلی بالا برود. این دسته اعتقاد دارند که برگشت ثبات به بازار به مرور وضعیت خرید وفروش سکه را عادی تر خواهد کرد.

در شرایط فعلی برخی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که این فلز گرانبها با تکیه بر اونس طلا در مسیر افزایشی قرار بگیرد. این در حالی است که شماری از بازیگران این بازار معتقدند قیمت دلار در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت و سکه را به دنبال خود پایین خواهد کشید.

این عده به حباب بالای سکه اشاره می‌کنند و این موضوع را به انتظار افزایشی سکه‌بازان برای دلار نسبت می‌دهند. این دسته اشاره می‌کنند که دلار از ریل افزایشی خارج شده و در نتیجه سکه نیز به دنبال آن دچار افت خواهد شد.

  سال نوی میلادی قیمت سکه را گران کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان