• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • این عادات می توانند برای سلامت پستان‌ها خطرناک باشند

این عادات می توانند برای سلامت پستان‌ها خطرناک باشند

پیام جوان: پستان‌ها یکی از اندام‌های حساس بدن هستند، اما زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند. زنان باید به طور منظم پستان خود را معاینه کنند.

پستان‌ها یکی از اندام‌های حساس بدن هستند، اما زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند. زنان باید به طور منظم پستان خود را معاینه کنند.

شاید در ظاهر چیز مهمی به نظر نرسد، اما پستان ها نیاز به مراقبت دارند. باید با انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز هر نوع بیماری مرتبط با پستان جلوگیری کرد. بسیاری از عادات غلط به مرور سلامتی پستان را کاهش می دهند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند عادت رایج توضیح داده شده که می تواند ناآگاهانه به سلامت پستان آسیب برساند.

سوتین با اندازه اشتباه بپوشید
اگر سایز مناسب سوتین را انتخاب نکنید احساس خوبی نخواهید داشت. استفاده از سوتین شل به افتادگی و کشیدگی پستان منجر می شود در حالی که پوشیدن سوتین تنگ هم ضمن جلوگیری از جریان خون باعث درد گردن، کمر و شانه می شود.

اصلاح موی نوک پستان
بر اساس مطالعه منتشر شده توسط مجله فعالیت بدنی و سلامت، استفاده از تیغ در اطراف نوک پستان منجر به بروز عفونت می شود. علاوه براین، از بین بردن موی نوک پستان به هر وسیله ای خطر التهاب را افزایش می دهد.

سوراخ کردن نوک پستان
بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه لاوال انجام شده است سوراخ کردن نوک پستان برای استفاده از پیرسینگ می تواند به مجاری تولید شیر آسیب برساند و خطر ابتلا به آبسه و عفونت سرشار از چرک را افزایش دهند.

مصرف بیش از حد سیگار و کافئین
استعمال دخانیات برای ریه ها و قلب مضر است، اما مشکلاتی مربوط به پستان مانند از دست دادن کشش، افتادگی، افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان و حساسیت به پستان را نیز ایجاد می کند.

  به جای موز چه خوراکی هایی بخوریم؟ پتاسیم در چه میوه و سبزیجاتی وجود دارد؟

سوتین نپوشیدن
هنگام بیرون رفتن به قصد دویدن یا پیاده روی حتما از سوتین استفاده کنید زیرا عدم پشتیبانی کافی از پستان منجر به بروز درد و ناراحتی شدید می شود.

استفاده از پد چسبی پستان
در ویدئوهای دنیای مد و فشن اغلب استفاده از نوار چسب یا پد پستان برای بزرگ تر نشان دادن سینه هنگام پوشیدن برخی لباس ها توصیه می شود، اما این پدها باعث آلرژی، خارش، التهاب و بثورات می شود. پس با رعایت نکات بالا به سلامت خود کمک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان