• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چقدر درباره بیماری سکته گوش می دانید؟

چقدر درباره بیماری سکته گوش می دانید؟

پیام جوان: اگر افراد به طور ناگهانی شنوایی خود را از دست دهند، باید ظرف یک تا دو هفته اول به پزشک مراجعه کنند تا پس از ارزیابی‌های لازم درمان شوند.

به گزارش فرتاک، سکته گوش یک نام‌گذاری نادرست است، همین بیماری برای چشم هم وجود دارد یعنی سکته چشم هم داریم. آنچه که مردم را نگران می‌کند و ناراحت کننده است سکته مغز یا قلب است. سکته گوش با سکته مغز و قلب، تفاوت معنایی زیادی دارد. سکته گوش خیلی ترسناک و نگران کننده نیست و واقعیت این است که بنا بر دلایلی گوش به یک مرتبه شنوایی خود را از دست می‌دهد که این اصطلاح را سکته گوش می‌گویند.

از دست رفتن یکباره شنوایی گوش
وقتی این اتفاق افتاد، بیمار باید در ظرف یک تا ۲ هفته اول به پزشک مراجعه کند؛ پزشک متخصص ارزیابی می‌کند و اگر به طور ناگهانی شنوایی از دست رفته باشد و به اصطلاح سکته گوش رخ داده باشد که البته سکته گوش هم ممکن است ناقص باشد، درمان‌ها جواب می‌دهد و شنوایی بیمار برمی‌گردد.

بعد از سکته گوش و شنیدن سوت گوشی چکار باید کرد؟
در مورد کسی که بعد از سکته گوش، سوت گوشی پیدا کرده، پزشک باید ارزیابی‌ها و درمان‌ها را انجام دهد و سپس شنوایی‌سنجی شود همچنین انجام ام آرآی حتما لازم است.

بعد از این آزمایش‌ها مشخص خواهد شد که بیمار با عارضه جدی روبروست یا نه؛ سوت گوش ممکن است با وجود درمان‌ها بهبود پیدا نکند؛ بنابراین اگر برای فرد ناراحت کننده باشد باید مجدد به پزشک متخصص مراجعه کند تا درمان شود.

  افزایش خطر ابتلا به زوال عقل با خوردن این مواد غذایی

کاهش سطح شنوایی منجر به از دست رفتن کامل شنوایی می‌شود؟
آیا سطح شنوایی که بعد از سکته گوش کاهش پیدا می‌کند ممکن است باعث از دست رفتن کامل شنوایی شود؟ آیا سمعک تنها راه درمان است؟در پاسخ باید گفت که ممکن است نیاز به سمعک نباشد. تعریف‌های علمی برای سکته ناقص گوش وجود دارد. اگر احیانا سکته گوش در حدی باشد که بیمار نتواند زندگی عادی خود را داشته باشد، می‌تواند از سمعک استفاده کند تا شنوایی او بهبود یابد همچنین باید یک متخصص شنوایی‌ ارزیابی کند که آیا این فرد با استفاده از سمعک بهبود می‌یابد یا نه.

تاثیر گذاشتن هندزفری به مدت طولانی در گوش
اصولا صداهای بلند و طولانی مدت بر سطح شنوایی تاثیر می‌گذارد. افرادی که در محیط های شلوغ و پر سر و صدا کار می‌کنند در معرض کاهش شنوایی قرار دارند. اگر هندزفری را با صدای ملایم در مدت کوتاه بشنویم، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما بعد از مدتی باید به گوش استراحت دهیم. استفاده از هندزفری در مدت طولانی و با صدای بلند، ممکن است کاهش شنوایی ایجاد کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان