• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • فرمانده ارشد اسرائیلی: می‌توانیم برنامه اتمی ایران را نابود کنیم

فرمانده ارشد اسرائیلی: می‌توانیم برنامه اتمی ایران را نابود کنیم

تال کالمن، رئیس دایره راهبردی ارتش اسرائیل گفته است که سال ۲۰۲۰ در رویارویی با تهدیدات ایران سال “خوبی” بوده است. این مقام ارشد ارتش اسرائیل گفته است که ارتش این کشور قادر به نابودی برنامه هسته‌ای ایران است.

مصاحبه با تال کالمن توسط “اسرائیل تودی” صورت گرفته است. سایت “میدل‌ایست‌مانیتور” به نقل از این رسانه بخش‌هایی از اظهارات رئیس دایره راهبردی ارتش اسرائیل را منتشر کرده است.

تال کالمن رئیس دایره راهبردی ارتش اسرائیل و رئیس دایره سوم ارتش این کشور است. او در مصاحبه خود گفته است که سال گذشته میلادی برای اسرائیل در امر مقابله با تهدیدات برخاسته از عملکرد جمهوری اسلامی ایران، سال “خوبی” بوده است.

این مقام ارشد ارتش اسرائیل گفته است: «نمی‌خواهم بگویم که این سال [۲۰۲۰] سال تحول بود، اما سال ۲۰۲۰، سال تغییرات بزرگ بود. این سال با کشتن قاسم سلیمانی شروع شد و پس از آن شاهد وقوع یک سری رویدادها بودیم که درباره اغلب این رویدادها نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم. فقط می‌توانم بگویم که این رویدادها برای ما مثبت و بسیار مثبت بوده‌اند.»

چالش‌های اسرائیل در برابر ایران

کالمن از چالش‌های چهارگانه جمهوری اسلامی برای اسرائیل سخن گفته است. به باور او “زمامداری یک رژیم افراط‌گرا بر ایران، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امنیتی اسرائیل است”.
برنامه هسته‌ای ایران، ظرفیت و توان نظامی این کشور و همچنین نفوذ و نقش این کشور در منطقه، دیگر چالش‌های اسرائیل در قبال ایران را شکل می‌دهند.

این مقام ارشد ارتش اسرائیل گفته است که این کشور به آن امید داشته است که جمهوری اسلامی زیر فشار تحریم‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت دونالد ترامپ دستخوش فروپاشی شود.

  ترافیک روان در محورهای مواصلاتی

کالمن گفته است: «رژیم ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای به‌مثابه بیمه‌ای برای ثبات سیاسی خود می‌نگرد، اما این موضوع برای اسرائیل جنبه حیاتی دارد.»

رئیس دایره راهبردی ارتش اسرائیل گفته است که هرگاه ایران مجهز به جنگ‌افزار هسته‌ای شود، آنگاه رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه درخواهد گرفت و کشورهایی که از منظر اقتصادی توانمند هستند، در این راستا گام برمی‌دارند و در عرصه تحول ظرفیت‌های اتمی خود تلاش می‌کنند.

کالمن گفته است که اسرائیل تا کنون مانع از تجهیز ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای شده است. او تاکید کرده که این کشور در موقعیتی است که می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند.

این فرمانده ارشد ارتش اسرائیل در ادامه گفته است: «مردم ایران هزینه کلانی را برای توسعه برنامه هسته‌ای رژیم ایران پرداخت می‌کنند. اما من واقعا معقتدم که تجهیز ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای تنها مشکل کشور اسرائیل نیست، بلکه تهدیدی است برای کل جامعه جهانی.»

 

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان