صدور هشدار آلودگی هوا توسط مدیریت کیفیت هوای بی اریا

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، یک هشدار توسط منطقه مدیریت کیفیت هوای بی اریا برای روزهای پنجشنبه، ۲۲ دسامبر تا روز کریسمس در یکشنبه، ۲۵ دسامبر صادر شده است. در این روزها، سوزاندن چوب و هر سوخت جامد دیگر هم در داخل و هم در فضای باز ممنوع است.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی منطقه BAAQMD آمده است: “دود چوب مانند دود سیگار یا آتش سوزی، حاوی مواد سرطان زا مانند ذرات معلق و مونوکسید کربن است که هنگام استنشاق مضر هستند.” قرار گرفتن در معرض دود چوب با بیماری های تنفسی جدی و افزایش خطر حملات قلبی مرتبط است. آلودگی ذرات ریز موجود در دود چوب به ویژه برای کودکان، افراد مسن و کسانی که مشکلات تنفسی دارند مضر است.

شارون لندر، افسر اجرایی موقت این منطقه گفت: متأسفانه شرایط آب و هوایی منجر به تجمع قابل توجه آلودگی دود در سراسر منطقه می‌شود که انتظار می رود کیفیت هوای ناسالم را در طول تعطیلات کریسمس ایجاد کند. بسیار مهم است که برای کاهش آلودگی هوا از سوزاندن چوب خودداری کنیم تا همه ساکنان بی اریا بتوانند تعطیلات آخر هفته سالم تر و شادتری را تجربه کنند.

در طول مدت زمان برقراری این هشدار، برای ساکنان و مشاغل بی اریا غیرقانونی است که از موارد زیر استفاده کنند:

  • شومینه ها
  • اجاق های چوبی
  • کوره های پلت
  • چاله های آتش در فضای باز
  • و سایر وسایل چوب سوز

معافیت‌های موجود برای خانه‌هایی که گرمایش دائمی ندارند یا اجاق‌های هیزمی یا شومینه تنها منبع گرما هستند، وجود دارد. خانه‌ها یا مشاغلی که دستگاه‌های چوب‌سوز تنها منبع گرما هستند، باید از دستگاه‌های دارای گواهی EPA یا با سوخت گلوله‌ای که در منطقه هوایی ثبت شده‌اند، برای معافیت استفاده کنند.

  یک ساکن بی اریا، برنده جایزه ۲ میلیون دلاری Scratchers ticket

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان