شناخت عناب و ارزش غذایی آن

پیام جوان: به گزارش فرتاک، ممکن است نام عناب یا حتی نام انگلیسی آن – Jujube – کمی خنده‌دار به نظر برسند، ولی نگذارید نام این میوه‌ پر خاصیت شما را به اشتباه بیندازد؛ عناب میوه‌ و خوراکی بسیار قدرتمندی است که برای سلامتی میلیون‌ها آدمی که ارزش واقعی آن را می‌دانند، فواید فراوانی به ارمغان می‌آورد. با این‌که این میوه عناوین دیگری نیز نظیر خرمای قرمز یا خرمای کره‌ای نیز دارد، ولی از لحاظ دسته‌بندی‌های علمی به عناب ‌«زیزیفوس جوجوبا – Ziziphus jujuba ‌» می‌گویند.

عناب از میوه‌های بسیار موثر است که علاوه بر خاصیت‌های تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی بعنوان یک گیاه دارویی است. عناب را به هر صورتی که میل کنید آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ارگانیک قویِ موجود در این میوه‌ی پرخاصیت طیف گسترده‌ای از خواص را برایتان به ارمغان می‌آورد.

خوردن روزانه یک عناب توصیه شده توسط طب سنتی است و طبق ادعای علم پزشکی روز می‌تواند نیاز روزانه بدن را به ویتامین C و ویتامین B۳ تامین کند.

ارزش غذایی عناب
این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است.

همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است.

در ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول موثر در کاهش چربی و قند خون است.

محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است.

نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است، بنابراین متخصصین تغذیه می‌توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه کنند.

  هشت عامل تعجب آور ابتلا به یبوست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان