ممنوعیت سوزاندن چوب و هرگونه سوخت جامد در بی اریا

پیام جوان: منطقه مدیریت کیفیت هوای بی اریا طی هشداری در روز یکشنبه، به دلیل آلوده شدن هوا، سوزاندن چوب و هرگونه سوخت جامد را چه در محیط های داخلی و چه در محیط های خارجی ممنوع اعلام کرد.

همچنین این مرکز اعلام کرد که آب و هوای Bay Area با بالا رفتن فشار هوا احتمالا شاهد کیفیت هوایی ناسالم خواهد بود. بالا رفتن فشار هوا موجب گیر انداختن دودی که از سوزاندن چوب به دست می اید، در سطح زمین می‌شود. این اتفاق در کنار فاکتورهایی مانند دمای نزدیک به ۳۲ درجه فارنهایت در شب، مه، باد ملایم و میزان آلودگی هوای بالا از طرف Central Valley موجب شده تا به قول این مرکز، احتمال حضور شهروندان در معرض سطح بیشتری از آلودگی هوا وجود داشته باشد.

شارون لندرز از Air District می‌گوید که پیش بینی می‌شود دود ناشی از سوختن چوب، روز دوشنبه آسمانی مه آلود و کیفیت هوایی ناسالم برای Bay Area ایجاد کند.

قرار گرفتن در معرض دود چوب که خود حاوی مواد سرطان زا بوده، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و خطر رخ دادن حملات قلبی را افزایش دهد. کودکان، افراد سالخورده و بیماران تنفسی، بیشتر تحت تأثیر دود چوب قرار می‌گیرند.

از این رو، شهروندان و کسب و کارها در طول زمان صدور این هشدار از استفاده شومینه، اجاق هیزمی و یا هرگونه دستگاهی که از چوب برای ایجاد آتش استفاده کند، منع شده اند.

  برخورد عابر پیاده با یک خودرو، بیست و هشتمین تصادف مرگبار سن حوزه را رقم زد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان