علت سرخ شدن صورت چیست؟

پیام جوان: گاهی سرخ شدن صورت می تواند یک واکنش طبیعی صورت باشد اما گاهی می تواند یک نشانه از مشکلی در بدن باشد.

به گزارش فرتاک، تغییرات حالت انسان بر چهره تاثیر فراوانی دارد. گاهی بر اثر خجالت، استرس، عصبانیت و یا شادی صورت انسان به سرعت قرمز می شود که این یک واکنش طبیعی در بدن است. اما گاهی این موضوع فراتر از تغییر حالت روحی است و می تواند نشانه ای از مشکلی در اندام داخلی بدن باشد که باید جدی گرفت شود. در این مقاله تمامی دلایل سرخ شدن صورت را مورد بررسی قرار می دهیم.

پزشکان معتقدند زمانی که جریان خون در یک نقطه زیاد شود (مثل گونه ها) باعث می شود کم کم رگ های خونی بزرگ و گشاد شوند و در نتیجه به صورت قرمز شود. البته علاوه بر قرمزی به خاطر جریان شدید خون گرما هم ایجاد می شود. ممکن است حالت شدید عاطفی، ترس، اضطراب و یا غذاهای ادویه دار و… باعث سرخی شود که در این حالات نیاز به مراجعه به پزشک نیست.

به گفته پزشکان،قرمزی صورت زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به قسمت‌های مشخص مانند گونه‌ها افزایش پیدا کند. این امر باعث می‌شود تا رگ های خونی گشاد شود و درنتیجه پوست صورت قرمز و گاهی هم گرم ‌شود.

در برخی از موارد قرمزی صورت با افزایش تعریق و فشارخون همراه است.

در اغلب موارد این حالت نیاز به تداخل پزشکی ندارد به‌ویژه اگر دلیل آن حالت‌شدید عاطفی، مصرف غذاهای ادویه‌دار، مصرف مشروبات الکلی و قرار گرفتن در دمای بالا باشد.

دلایل سرخ شدن پوست صورت:

  تاثیر خوردن میوه برای داشتن روانی سالم تر

پرکاری تیروئید
وقتی غدد تیروئید هورمون بیش از حد معمول ترشح کنند علائمی همچون قرمزی صورت رخ می دهد.

روزاسه
در این حالت رگ های خونی گشاد و بزرگ می شود که نتیجه ی آن سرخ شدن بینی و گونه ها است به خاطر گردش خون شدید در این نقاط است.

یائسگی
زنان در مرحله یائسگی معمولا نشانه هایی را در بدن خود احساس می کنند از جمله کاهش میل جنسی، تغییر خلق و خو و قرمزی صورت… پس می توان نتیجه گرفت گاهی سرخی به خاطر دوران یائسگی است.

عفونت کلیه
عفونت کلیه ها نشانه های مختلفی دارد، یکی از مهم ترین نشانه ها قرمز شدن پوست صورت است.

تب زرد
شبیه آنفلوآنزا است که عامل پخش آن پشه ها می باشند. یکی از علائم تب زرد می تواند سرخ شدن پوست صورت باشد.

بیماری اتونومیک دیس ریفلاکسی یا AD
این حالت شامل تحریک‌بیش از حد سیستم عصبی با محرک های خارجی است که باعث بروز علایمی مانند افزایش فشارخون و قرمزی پوست می‌شود.

درصورت سرخ شدن ناگهانی و بی دلیل صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اگر شما قبلا سرخ شدن را تجربه کرده اید و اکنون قرار ملاقات مهمی دارید، قبل از قرار از مصرف الکل، نوشیدنی های داغ و مواد تند خودداری نمایید. تمامی این موارد محرک تولید یک ماده شیمیایی به نام هیستامین در بدن هستند که می توانند حس گرگرفتگی بیشتری در شما ایجاد کنند. به عبارت دیگر، اگر فکر می کنید شرایط پیش رو باعث سرخ شدن گونه های شما خواهد شد، بهتر است از مصرف غذاهای تند و داغ خودداری کنید.

  ارتباط بین اختلال شنوایی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان