• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • درخواست قطر برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۳۶

درخواست قطر برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۳۶

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، قطر در حال حاضر در حال میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان است اما جام جهانی اولین رویداد ورزشی مهمی نیست که در این امارت کویری برگزار می شود.

قطر پیش از این میزبان مسابقات جهانی هندبال در سال ۲۰۱۵ و مسابقات جهانی دو و میدانی در سال ۲۰۱۹ بوده است.

اما اکنون قطری‌ها برای میزبانی از بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان، المپیک، دورخیز کرده‌اند. همانطور که “گاردین” انگلیسی گزارش می دهد، آنها می خواهند بازی های المپیک تابستانی را در سال ۲۰۳۶ برگزار کنند.

این سومین اقدام قطر برای میزبانی از المپیک خواهد بود. این کشور قبلاً سعی کرده بود میزبان بازی های تابستانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ باشد، اما در رقابت با ریودوژانیرو و توکیو شکست خورد.

حالا قرار است جام جهانی به سکوی پرشی برای میزبانی از المپیک تبدیل شود. هدف از جام جهانی که تاکنون بدون مشکل بوده است این است که به کمیته بین المللی المپیک (IOC) نشان دهد که چنین رویداد بزرگی می تواند در قطر برگزار شود.

همچنین این امکان وجود دارد که قطر به همراه کشور همسایه عربستان سعودی این درخواست را بدهد.

همانند جام جهانی، مسئله آب و هوا برای المپیک نیز مطرح می شود. اگر اختیار با قطر باشد، احتمالا می‌خواهند المپیک به پاییز منتقل شود.

البته برگزاری المپیک در پاییز اتفاق جدیدی نیست. بازی های المپیک ۱۹۶۴ توکیو در ۱۰ اکتبر آغاز شد و بازی های سئول ۱۹۸۸ و سیدنی ۲۰۰۰ نیز از اواسط سپتامبر آغاز شد.

  تیم ملی بسکتبال زنان ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کاپ آسیا صعود کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان