خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع شد

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته به سمت کانال جدید حرکت کرد. رشد قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که نهاد سیاستگذار در هفته های گذشته با اعمال تصمیمات جدید ارزی به دنبال کنترل نرخ ارز بود.

خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع شد
روز گذشته بازار با یک خبر مهم روبرو شد.خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع شد. سرهنگ هدایت بهرامی درباره ممنوعیت فروش ارز در کنار خیابان یا به عبارتی دستفروشی ارز گفت: هرگونه خرید و فروش ارز در خارج از شبکه صرافی و بانکی دلالی محسوب شده و جرم است.بنابراین افرادی که با حضور در کنار خیابان و … اقدام به خرید ارز از شهروندان یا فروش ارز به شهروندان در خارج از این چرخه می‌کنند مرتکب عملی مجرمانه شده‌اند.

پیش بینی قیمت دلار بعد از ممنوعیت خرید و فروش دلار
از نگاه تحلیلگران ارزی این خبر ممکن است بر سطح احتیاط بازیگران ارزی در ابتدای هفته جاری اثر بگذارد و خرید و فروش ها کنترل شده انجام شود. با این حال باید منتظر ماند و دید که معامله گران هسته مرکزی بازار به این تصمیم چه واکنشی از خود نشان می دهد.

دلار به سقف می رسد؟

برخی از بازیگران ارزی می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز وارد کانال جدید شود ممکن است خریدارن جدید وارد بازار شوند.با این حال در صورتی که بازارساز همانند هفته‌های اخیر عرضه خود را در سطح بالایی نگه دارد، دشوار است که دلار به سوی سقف تاریخی حرکت کند.

البته بازارساز تا هفته ابتدایی دی‌ماه کار راحتی پیش رو نخواهد داشت؛ چراکه برخی فعالان باور دارند تقاضای فصلی از اواسط آذرماه به بازار وارد خواهد شد که تا انتهای هفته اول دی می‌تواند کار را برای بازارساز دشوار کند.

  حال و هوای بازار ارز تهران در روز دوشنبه ۱۰ مهر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان