• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • عضو مجلس: راهی جز مذاکره برای حل اختلافات با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد

عضو مجلس: راهی جز مذاکره برای حل اختلافات با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد

پیام جوان: همزمان با گفت‌وگوی وزیر خارجه ایران و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک نماینده مجلس ایران از آغاز مذاکرات برجامی در دی‌ماه آینده خبر داد.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد در دولت ابراهیم رئیسی، نیز در مسکو با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، جوزپ بورل در گفت‌وگو با حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه، با اشاره به تلاش‌هایش جهت بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرده که کماکان به تلاش و حفظ ارتباط برای رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

همزمان میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین، خبر داد که معاونان وزیر خارجه روسیه و ایران، علی باقری و سرگئی ریابکوف برای بررسی چشم‌انداز اجرای کامل برجام در مسکو دیدار کرده‌اند.

همزمان با انتشار این اخبار، محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم، با تاکید بر این که مذاکرات برجامی در دی‌ماه از سر گرفته می‌شود گفت آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند «راهی جز مذاکره برای حل اختلافات با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد».

این در حالی است که در پی گسترده شدن اعتراضات مردمی در داخل ایران هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکرات برجامی در حال حاضر برای آنها از اولویت برخوردار نیست.

در عین حال بریتانیا، فرانسه و آلمان، اعضای اروپایی توافق اتمی موسوم به برجام، روز سه‌شنبه، اول آذر، با انتشار بیانیه مشترکی آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو را محکوم کردند و آمریکا نیز از «نگرانی شدید» خود در مورد توسعه برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

  Thailand's opposition wins most seats but won't get to choose country's leader

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان