• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • فواید جالب سیر برای پوست و مو

فواید جالب سیر برای پوست و مو

پیام جوان: سیر دارای خواص بی‌شمار و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است.

به گزارش فرتاک، امروزه از این گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

درمان جوش و آکنه
اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آنها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

درمان جوش‌های سرسیاه
حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

درمان عفونت‌های قارچی
عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است،‌ می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

  راه‌های کاهش انتشار ویروس تبخال را بشناسید

تحریک رشد مو
مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تارهای مو
آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تارهای نازک موها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن موها می‌شود.

درمان شوره سر
یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

تقویت ناخن
اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آنها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آنها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آنها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

سیر و کاهش وزن
چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز دراین مسیر همراه آنها است! خوردن آن باعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

  اسپری بینی مقابله با ابتلا به کرونا آماده تولید انبوه می‌شود: عرضه در تابستان ۲۰۲۱

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان