• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • واکنش قیمت دلار به اظهارات سخنگو و افزایش تورم و حجم نقدینگی

واکنش قیمت دلار به اظهارات سخنگو و افزایش تورم و حجم نقدینگی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار بعد از چند روز نوسان در یک محدوده خاص روز گذشته اندکی صعودی شد و از یک مرز حساس عبور کرد. همین امر موجب شد بازیگران ارزی از لاک احتیاط خارج شوند و نرخ دلار در سومین روز هفته جاری هم پیشروی کند.

هر برگ اسکناس آمریکایی امروز با ۲۷۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل معامله شد.گفته می شود نرخ حواله درهم نیز امروز صعودی بوده و یکی از دلایل تقویت انتظارات در بازار امروز برای اسکناس آمریکایی همین عامل بوده است. نرخ دلار در بازار ارز هرات هم امروز نوسان افزایشی محدودی را ثبت کرد.

واکنش قیمت دلار به اظهارات سخنگو و افزایش تورم و حجم نقدینگی
ناصر کنعانی امروز در نشست خبری خود از عدم همکاری ایران با کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل همکاری خبر داد. عده ای از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه به سمت بالا حرکت کرده است. این دسته از بازیگران ارزی می گفتند ممکن است تنش های سیاسی غرب و ایران بیشتر شود. با این حال برخی از فعالان بازار می گفتند به نظر می رسد دلیل رشد قیمت دلار ناشی از افزایش تورم و حجم نقدینگی باشد.

قیمت دلار تغییر کانال داد
در بازار رسمی هم نرخ دلار امروز هم مانند روز گذشته جهش پیدا کرد. قیمت خرید دلار صرافی ملی امروز در محدوده ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. قیمت مذکور نسبت به روز قبل تقریبا ۲۰۰ تومان بالاتر بود.

قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی ملی امروز یک کانال بالا رفت و با ۳۲ هزار و ۵۹ تومان معامله شد. روز گذشته دلار صرافی ملی در محدوده ۳۱ هزار و ۸۵۸ تومان به فروش رسیده بود.

  قیمت انواع ارز در بازار امروز تهران - شنبه ۱۶ مرداد

نرخ دلار توافقی در یک قدمی مرز ۳۴ هزار
در بازار توافقی هم نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل رشد کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی به صورت توافقی امروز به یک قدمی کانال ۳۴ هزار تومان رسید و در حول و حوش ۳۳ هزار و ۹۷۰ تومان مبادله شد. روز گذشته نرخ دلار توافقی در محدوده ۳۳ هزار و ۶۷۷ تومان بسته شده بود.

رشد قیمت دلار در بازار متشکل ارزی
قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز مانند سایر بازارها بالا رفت. نرخ دلار متشکل امروز در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. در واپسین ساعات معاملات روز گذشته قیمت دلار متشکل بر روی ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان ایستاده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان