روزهای سیاه کرونا در ایران

وزیر بهداشت ایران ضمن پیش‌بینی خیز سنگین‌تر بستری‌های کرونا در روزهای آینده گفت نقشه کرونای کشور به سمت قرمزتر شدن و حتی سیاهی خواهد رفت.

سعید نمکی روز یک‌شنبه، ۲۲ فروردین‌ماه همچنین خبر داد که آمار مرگ ‌و میر در دو تا سه هفته گذشته ۵ برابر افزایش یافته است و در صورت تداوم سنگینی بار بیماری بیمارستان‌ها ممکن است نتوانند پاسخگو نباشند.

او صف مرغ، دورهمی و سفر را علت افزایش کرونا در کشور عنوان کرد و گفت که به دلایل مختلف پیش‌بینی‌های او مورد توجه قرار نگرفته است.

در روزهای گذشته درباره عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا انتقادات گسترده‌ای مطرح شده و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار برخورد قضایی با حسن روحانی شده است که ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر عهده دارد.

وزارت بهداشت همچنین روز یک‌شنبه از یک جهش ناگهانی در آمارهای کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بنابر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۲۵۸ بیمار دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و بیش از ۲۱ هزار مبتلای جدید در این مدت شناسایی شدند.

به این ترتیب آمار رسمی بیماران کووید ۱۹ در ایران به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر و تعداد کل جان‌باختگان به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

مقام‌های وزارت بهداشت در حالی به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را بدون ارائه آمار تفکیکی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند که تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمار وجود دارد و سازمان نظام پزشکی آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

  نخستین پوست الکترونیکی با قابلیت شبیه‌سازی واکنش انسان‌ به درد ساخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان