• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اعتصاب کسبه و بازاریان ده‌ها شهر در ایران – پنجشنبه سوم آذر

اعتصاب کسبه و بازاریان ده‌ها شهر در ایران – پنجشنبه سوم آذر

پیام جوان: در پاسخ به فراخوان‌های اعتصاب، روز پنج‌شنبه سوم آذر، کسبه و بازاریان ده‌ها شهر ایران مغازه‌های خود را تعطیل کردند. کارگران شرکت نیرومحرکه قزوین هم دست از کار کشیده و تجمع کردند.

به نقل از ایران اینترنشنال، روز سوم آذر، کسبه و بازاریان شهرهای دزفول، سمیرم، مشهد، اشنویه، نقده، ثلاث‌باباجانی، سردشت، ارومیه، قروه، سرپل‌ذهاب، سقز، جوانرود، بانه،‌ پیرانشهر، سنندج، کامیاران، بوکان و … به اعتصابات سراسری پیوستند.

در روزهای گذشته، جوانان محلات تهران و مرکز همکاری احزاب کردستان، در کنار دیگر گروه‌ها از مردم ایران خواستند تا کسب و کار خود را تعطیل کنند و برای حمایت از مردم شهرهای کردنشین، روز پنج‌شنبه سوم آذر به خیابان‌ها بیایند.

فراخوان‌های اعتصاب و اعتراض در راستای کشتار معترضان ایرانی در شهرهای کردنشین به‌دست نیروهای سرکوب‌گر منتشر شده است؛ سرکوبی که در هفته جاری شدت گرفت و شهرهای بوکان، جوانرود، مریوان، مهاباد، پیرانشهر و … را به کانون اصلی درگیری‌ها تبدیل کرد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، از روز ۲۴ آبان تا دوشنبه ۳۰ آبان و تنها در یک هفته، دست‌کم ۴۲ نفر از مردم معترض مناطق کردنشین ایران به دست نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی کشته شدند.

  Obama: Leaders who 'feed fear typically are also ones who avoid facts'

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان