• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • برای پیشگیری از سرماخوردگی این نکات را رعایت کنید

برای پیشگیری از سرماخوردگی این نکات را رعایت کنید

پیام جوان: سرما خوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه و سر درد آغاز می‌شود و با علائمی، چون سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولا هفت تا ده روز بعد بر طرف می‌شود.

به گزارش فرتاک، سرما خوردگی ویروسی است که حلق و گلو را آلوده می‌کند. بیماری وا گیردار مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی است که عمدتا بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سرما خوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه و سر درد آغاز می‌شود و با علائمی، چون سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولا هفت تا ده روز بعد بر طرف می‌شود.

به طور عادی می‌توانید از یک کودکی که به مدرسه یا مهد می‌رود انتظار داشته باشید که برای شش تا ده بار در سال دچار سرما خوردگی شود. همچنین برای بزرگسالان می‌تواند دو تا چهار بار در یک سال اتفاق بیفتد.

اگر چه این بیماری معمولا بی ضرر است، اما نشانه‌های از جمله آبریزش بینی، گلو درد، سر دردهای خفیف، تب پایین و از دست دادن اشتها ممکن است خیلی هم بی ضرر نباشد. هم اکنون هیچ درمان مشخصی برای سرما خوردگی وجود ندارد و اکثر افراد پس از طی دو هفته نقاهت بهبود می‌یابند؛ و این امر تنها از طریق اقداماتی نظیر استراحت، نوشیدن مقدار زیادی مایعات انجام می‌پذیرد.

اما چگونه می‌توانیم از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟

به مقدار زیاد مایعات بنوشید. بدن را در حالت هیدراته نگه داشتن می‌تواند با جایگزینی مایعاتی که از دست داده اید و تب کرده اید کمک کند و وضعیت را تا حدودی بهبود ببخشد. شما می‌توانید مقدار زیادی آب، نوشیدنی‌های گرم و غیر الکلی بنوشید. اما به یاد داشته باشید که باید از مصرف قهوه، کافئین و نوشیدنی‌های گاز دار بپرهیزید، زیرا می‌توانند سبب دهیدراته شدن بدن (کم آبی) شوند.

  بوی بد دهان و راهکارهای پیشگیرانه برای آن

سوپ مرغ بخورید. مطالعات اخیر نشان داده اند که در میان غذاهای خانگی، مصرف سوپ می‌تواند بهترین گزینه جهت کاهش التهابات، علائم و گرفتگی‌ها باشد. در صورتی که مرغ دوست ندارید، می‌توانید سوپ سبزیجات برای خود تهیه کنید. خوردن سوپ مرغ می‌تواند به سرعت علائم را به حداقل برساند و روند درمان را تسریع ببخشد.

شستشوی دهان و حلق با آب نمک می‌تواند یکی از راه حل‌های ساده جهت از بین بردن ویروس‌ها و حتی خارش‌های که در گلو احساس می‌شوند باشد. محلول آب نمک را می‌توانید تنها با اضافه کردن ¼ تا ½ قاشق سوپ خوری تهیه نمایید و در یک لیوان آب حل کنید.

آبنبات‌های مخصوص سرما خوردگی که تسکین دهنده التهابات هستند. این آبنبات‌ها حاوی داروهای ضد درد هستند، می‌توانند درد گلو را کاهش دهند. محصولاتی که حاوی اکالیپتوس و کافور (camphor) می‌باشند و درد را تسکین می‌بخشند. هر ۲ تا ۳ ساعت آن‌ها را مصرف کنید یا بر اساس دستور العمل آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان