• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سقوط قیمت نفت در آستانه باز شدن کانال سوئز

سقوط قیمت نفت در آستانه باز شدن کانال سوئز

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی انتشار خبر شناور شدن کشتی کانتیتری که در کانال سوئز به گِل نشسته بود و مسیر را مسدود کرده بود، بیش از دو درصد سقوط کرد.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۳۸ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش داشت و به ۵۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع کشتیرانی آگاه به رویترز گفت: کشتی کانتیتری غول پیکر اورگرین به طور کامل شناور شده و پیش از به حرکت درآمدن، مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

از سه شنبه گذشته که این کشتی در کانال سوئز به گِل نشست، صدها کشتی کانتینری، کشتی فله بر و نفتکشهای حامل نفت در هر دو سوی کانال سوئز منتظر عبور از این مسیر بوده اند. انتشار خبر شناور شدن اورگرین باعث شد قیمتهای نفت بلافاصله سقوط کنند.

قیمتهای نفت در چند روز گذشته که معامله گران و سرمایه گذاران تلاش کرده بودند تاثیر مسدود شدن کانال سوئز و قرنطینه های گسترده را بر بازار ارزیابی کنند، نوسان شدیدی داشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA پیش بینی کرد نوسان بازار ادامه خواهد داشت. وی گفت: با توجه به نوسان هفته گذشته، نفت برنت به پایین‌ترین حد بازه معاملاتی ۶۰ تا ۶۵ دلار خواهد رفت و نفت آمریکا هم به محدوده پایینتر بازه معاملاتی ۵۷.۵۰ دلار تا ۶۲.۵۰ دلار نزول خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرده، انتظار برای حفظ محدودیت عرضه اوپک پلاس است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد انتظار دارد اوپک پلاس در نشست اول آوریل خود تصمیم بگیرد تولید نفت خود را در ماه مه تغییر ندهد اما همچنان پیش بینی می کند تولید این گروه تا سپتامبر ۳.۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند.

  کاهش ارزش بازار رمزارزها تا رقم 818 میلیارد دلار

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان