• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • وارونه سازی، تکنیکی برای رفع مشکلات زندگی

وارونه سازی، تکنیکی برای رفع مشکلات زندگی

پیام جوان: تکنیک وارونه‌سازی روشی برای جلب توجه و به وجود آوردن ضدیت در ذهن مخاطب است تا بتوان وی را وارد نمایشی کرد که با چیزی که در گذشته دیده است در مغایرت باشد. به این ترتیب، ذهن مخاطب با تبلیغ درگیر شده و به دنبال دلیل تراشی چرایی ایجاد این وارونگی است. این کشمکش بیننده برای فهمیدن تناقض موجود در صدا یا تصویر سبب می‌شود مخاطب بیش از تبلیغات معمولی آن را به یاد بیاورد و به عنوان رخدادی جالب از آن یاد کند.

به طور مثال تصویری را در نظر بگیرید که در زمان بازدید افراد از حیوانات باغ وحش به جای آنکه حیوانات در قفس باشند، افراد بازدید کننده درون قفس باشند. به این صورت، می‌توان تبلیغی اثر گذار با هدف پشتیبانی از آزادی حیوانات عرضه نمود.

شیوه تکنیک وارونه سازی؛ چطور باید این کار را انجام داد؟

وقتی که با یک مشکلی روبرو می شویم، دوست داریم که همان روش های قدیمی را برای برطرف کردن موضوع به کار بگیریم و بعضی وقتها این شیوه برای ما کارآمد است ولی بیشتر وقتها در آن شکست می خوریم. به جای این کارها احتیاج داریم که در مورد مسئله خود از روش با شیوه متفاوت فکر کنیم.

مشکلات دشوار هنگامی که قدری به انتهایشان فکر شود، بهتر برطرف می شوند. چارلی مانگر این جمله را عنوان کرده است که یکی از عضوهای اصلی تجارت های بزرگ در دنیا به حساب می آید. منطق او برای برطرف کردن مشکلات دشوار، نگاه کردن به آن ها به روشی برعکس است. البته وارونه نگاه کردن به مشکلات به معنای عقب کشیدن نیست و بلکه هنگامی که یک موضوع و مشکل را برعکس می کنیم، دیدگاه های جایگزین به ما بازگشت می کنند.

  اگر دارای این مشکلات هستید پیاز نخورید!

فواید وارونه سازی مسأله

– استفاده از این تکنیک کمک بسیاری به شنخت قالبهای ذهنی پنهان خود و دیگران می کند.

– همچنین ترس از شکست فرد کاهش و توان شخص برای فرار ازنگرش به روش رایج زیاد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان