ساکنان بی اریا چقدر باید نگران آبله میمون باشند؟

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، اگرچه آبله میمون بیماری جدیدی نیست، اما اخیراً با گزارش مقامات بهداشتی یک مورد تأیید شده در ماساچوست در ۱۸ می، به تیتر اخبار تبدیل شده است. از آنجایی که موارد بیشتری از آبله میمون در سطح بین‌المللی شناسایی می‌شود، برخی از دانشمندان که شیوع‌های متعدد در آفریقا را زیر نظر گرفته‌اند می‌گویند که از شیوع این بیماری غیرعادی در غرب گیج شده‌اند.

ساکنان بی اریا چقدر باید نگران آبله میمون باشند؟

یکی از متخصصان بیماری‌های عفونی UCSF گفت که او نگران این ویروس نیست، اما کنجکاو است که چگونه این ویروس دوباره به گردش در آمده است. اولین مورد انسانی در آفریقا در سال ۱۹۷۰ بود.

دکتر پیتر چین هونگ از UCSF صبح یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: “این یک وضعیت بسیار متفاوت است که قبلاً در مورد ویروس آبله میمون دیده نشده است . ” “به این معنی که به طور همزمان مردم را در چندین کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

چین هونگ می گوید که او نگران نیست. وی گفت: میزان مرگ و میر این سویه فعلی آبله میمون کمتر از ۱ درصد است.

چین هونگ گفت: «مطمئناً از این موضوع وحشت ندارم. “من فقط نسبت به شکل شیوع آن کنجکاو هستم.”

علائم آبله میمون
به گفته چین هونگ، برخی از علائم در مراحل اولیه عفونت آبله میمون شبیه کووید-۱۹ است. آنها شامل تب، دردهای عضلانی و خستگی هستند.

چین هونگ گفت: در یک تا دو هفته، علائم ممکن است بدتر شوند، که شامل بثوراتی است که بر روی پوست فرد مبتلا ایجاد می کند. علاوه بر این، فرد می تواند یک “تاول پر از مایع” دریافت کند.

  Wells Fargo ممکن است به شما بدهکار باشد!

آبله میمون چیست؟
آبله میمون ویروسی است که از حیوانات وحشی مانند جوندگان منشأ می‌گیرد. بیشتر موارد انسانی در مرکز و غرب آفریقا بوده است، جایی که این بیماری بومی است.

این بیماری برای اولین بار توسط دانشمندان در سال ۱۹۵۸ شناسایی شد، زمانی که دو شیوع بیماری “آبله مانند” در میمون های محقق رخ داد – بنابراین آبله میمون نامیده شد. اولین عفونت انسانی شناخته شده در سال ۱۹۷۰ در یک پسر ۹ ساله در یکی از مناطق دورافتاده کنگو بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان