• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • آمار عملکرد سرخ‌آبی‌ها در دربی‌های پایتخت

آمار عملکرد سرخ‌آبی‌ها در دربی‌های پایتخت

استقلال و پرسپولیس در حالی روز جمعه ۲۴ اردیبهشت برای نود و پنجمین بار مقابل هم به میدان می‌روند که این پنجمین دیدار دو تیم در ماه دوم سال است و معمولاً دیدارهایی که در اردیبهشت انجام شده، به کام آبی پوشان بوده است.

در چهار بازی گذشته دو تیم ۲ بار استقلال پیروز شده، یک بار بازی دو تیم با تساوی به پایان رسیده و یک بار هم تیم پرسپولیس پیروز شده است. در آن بازی‌ها استقلال ۶ و پرسپولیس ۲ بار موفق به گلزنی شده‌اند. بهترین گلزن دربی‌ها در ماه اردیبهشت نیز غلامحسین مظلومی از استقلال با ۲ گل است.

نخستین دربی اردیبهشتی دو تیم در سال ۵۴ اتفاق افتاد که این هفدهمین تقابل دو تیم بود و آبی پوشان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند. در این بازی غلامحسین مظلومی دو بار در دقایق ۱۱ و ۶۲ برای استقلال گلزنی کرد و یک بار هم عباس مژده‌ی در دقیقه ۴۷ دروازه سرخ پوشان را باز کرد. تنها گل تیم پرسپولیس نیز توسط صفر ایرانپاک وارد دروازه آبی پوشان شد.

دومین تقابل اردیبهشتی دو تیم نیز در سال ۵۶ بود که باز هم استقلال تیم پیروز آن بازی بود. این دیدار در ۱۸ اردیبهشت برگزار شد و آبی پوشان با گل‌های محرم عاشری، حسن روشن و سعید مراغه چیان حریف خود را شکست دادند.

سومین دربی اردیبهشتی که در سال ۸۱ و در روز ۱۹ این ماه برگزار شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید که این تنها بازی بدون گل و تنها بازی مساوی این دو تیم در اردیبهشت بود.

  پرسپولیس به جای عربستان در کمپ تیم‌های ملی تهران تمرین کرد

چهارمین تقابل اردیبهشتی استقلال و پرسپولیس که در سال ۹۴ انجام شد با پیروزی یک بر صفر سرخ پوشان همراه بود که این تنها پیروزی این تیم در ماه اردیبهشت بود.

در این بازی که ۲۵ اردیبهشت سال ۹۴ برگزار شد، سرخ پوشان با تک گل علی علیپور که در دقیقه ۶۵ به دست آمد حریف خود را شکست دادند.

نود و پنجمین دیدار دو تیم استقلال که در نیم فصل دوم از بیستمین فصل لیگ برتر است، از ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و باید دید دو تیم در پنجمین تقابلی که در دومین ماه سال دارند، چه نتیجه‌ای را رقم می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان