• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دردسرهای جدید تیم ملی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

دردسرهای جدید تیم ملی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، از نگاه علیرضا دبیر مدال مسابقات جهانی برای کشتی گیران از بازی های آسیایی ارزشمندتر است، اما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بدون شک و با توجه به تمرکز روی بازی های آسیایی اصرار دارند که بهترین نفرات آن هم در رشته ای مثل کشتی که همیشه بار اصلی مدال آوری را به دوش می کشد، به هانگژوی چین اعزام شوند.

این دو رویداد به فاصله چند روز از یکدیگر در شهریور و مهر ۱۴۰۱ برگزار می شود و محلی برای اختلاف بین فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک در ماههای اخیر بوده است.

علیرضا دبیر در آخرین اظهارنظر خود درباره اعزام کشتی گیران به این دو رویداد می گوید: دیدگاه ها در کشتی نسبت به بازی‌های آسیایی متفاوت است. بدون تعارف، برای کشتی‌گیران مسابقات قهرمانی جهان مهمتر از بازی‌های آسیایی است اما برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی مهمتر است و در این میان یک دوگانگی وجود دارد. برای نمونه بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران با مسابقات جهانی استانبول همزمان شد و منصور برزگر و محسن فره‌وشی در بازی‌های آسیایی شرکت کردند اما هنوز بعد از گذشت این همه سال می گویند ما باید در مسابقات جهانی شرکت می‌کردیم و آنجا مدال می‌گرفتیم. اکنون ما باید این دوگانگی را مدیریت کنیم با توجه به اینکه کسی هم در اتحادیه جهانی نداشتیم با وجود تمام پیگیری‌ها نتوانستیم تاریخ مسابقات را جابجا کنیم.

وی درباره اینکه یک کشتی گیر در هر وزن به دو رویداد اعزام می شود یا دو تیم جداگانه خواهیم داشت، افزود: سرمربی ها هم باید نظر بدهند و احتمال دارد که در یک وزن دو کشتی‌گیر داشته باشیم که یکی از آنها به بازی‌های آسیایی و دیگری به قهرمانی جهان برود و در برخی اوزان هم یک کشتی‌گیر به هر دو رویداد اعزام کنیم.

  کنفدراسیون کشتی آسیا بهترین‌های این قاره را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد؛ یزدانی و گرایی در لیست بهترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان