هفتمین شب اعتراضات در خوزستان

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، شب گذشته چهارشنبه ۳۰ تیر (۲۱ جولای) نیز اعتراضات به بی‌‌آبی، بی‌برقی و سوء مدیریت منابع آبی در استان خوزستان ادامه یافت.

ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که اعتراضات در اهواز، سوسنگرد، ایذه، بوشهر، بهبهان، الهایی، دزفول و شادگان ادامه داشته است.

همچنین تصاویری از تظاهرات یزدانشهر اصفهان نیز در حمایت از اعتراضات خوزستان منتشر شده که معترضان در آن شعار “مرگ بر دیکتاتور” و “خوزستان حماییت می‌کنیم” سر می‌دهند.

در برخی از ویدئوها صدای تیراندازی شنیده می‌شود. در یکی از آن‌ها که ظاهرا مربوط به آتش زدن مغازه‌‌ها در خفاجیه سوسنگرد است یک نفر می‌گوید، نیروهای حکومتی مغازه‌ها و اموال مردم را آتش می‌زنند.

همزمان نت‌بلاکس که اعمال محدودیت را در اینترنت در سطح جهان گزارش می‌کند از اختلال قابل توجه منطقه‌ای در سرویس‌های اینترنت همراه در ایران خبر دادده که از پنج‌شنبه ۱۵ ژوئیه و همزمان با تظاهرات اعتراضی در خوزستان آغاز شده و همچنان جریان دارد.

این خبر مهر تأییدی است بر خبرهای منتشره از سوی شهروندان خوزستانی در شبکه‌های اجتماعی. آن‌ها چندین روز است که از اختلال و قطعی اینترنت در این استان خبر می‌دهند.
خبرگزاری صداوسیما روز چهارشنبه کشته شدن یک معترض در تظاهرات روز سه‌شنبه در ایذه را تأیید کرد و نوشت که او بر اثر “تیراندازی مشکوک” جان باخته است. این خبرگزاری همچنین نوشته است که تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

  اعتراضات مردم خوزستان ششمین شب را با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور از سوی نظامیان پشت سر گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان