• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • افت ناگهانی قیمت بیت کوین، معادل ۵٫۵ درصد طی ساعات گذشته

افت ناگهانی قیمت بیت کوین، معادل ۵٫۵ درصد طی ساعات گذشته

به گزارش اقتصادنیوز، شب گذشته بود که بیت کوین ناگهان با یک افت شدید مواجه شد. قیمت از حدود ۱۹۸۰۰ دلار تا ۱۸۸۰۰ دلار پایین رفت و در حال حاضر هم در حوالی همین نرخ معامله می شود. افت ناگهانی قیمت بیت کوین، معادل ۵٫۵ درصد بود و در حال حاضر بازده هفتگی این ارز به منفی ۷ درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۳۵۹ میلیارد دلار است.

بیت کوین در سقوط دفعه قبل که همین چند ماه پیش اتفاق افتاد تا نرخ ۱۷۷۴۴ دلار نیز سقوط کرد. این بار نیز اگر قرار بر ادامه افت قیمت باشد، همین نرخ می تواند به عنوان یک حمایت مهم عمل کند و مانع افت بیشتر قیمت شود. اما درصورتی که این نرخ به پایین شکسته شود، ترس شدیدتری بر بازار حکمفرما خواهد شد.

سقوط ۸ درصدی اتریوم
اتریوم امروز وضعیت بدتری نسبت به بیت کوین دارد. به طور کلی دوباره اتریوم چابک تر از بیت کوین شده و معمولا تغییرات آن هم جهت با بیت کوین اما با سرعت بیشتری است. امروز اتریوم افت بیش از ۸ درصدی داشته و هم اکنون با نرخ حدود ۱۵۱۰ دلار معامله می شود.

بازدهی هفتگی اتریوم به منفی ۴ درصد رسیده است. بزرگ ترین آلت کوین بازار طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز ۱۸۵ میلیارد دلار است.

اتریوم در افت قبلی بازار تا نرخ کمتر از ۹۰۰ دلار نیز کاهش یافته بود. گرچه فعلا این آلت کوین فاصله بسیار زیادی با قیمت ۹۰۰ دلار دارد اما درصورتی که هیجانات منفی بازار فروکش نکند، بعید نیست دوباره اتریوم به کمتر از هزار دلار برسد.

  دیدار اعضای اوپک برای تمدید کاهش تولید نفت

رشد لئو در روز سقوط آلت کوین ها
طبیعتا امروز جو آلت کوین ها منفی است. با توجه به افت سنگین بیت کوین و اتریوم، بقیه بازار هم وضعیت خوبی ندارند. در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار به جز لئو که حدود ۲ درصد رشد کرده، مابقی نمادها منفی هستند.

بیشترین افت قیمت امروز را اتریوم کلاسیک داشته که ۱۵ درصد سقوط کرده است. یونی سواپ و پالیگان هم کاهش قیمت ۱۰ درصدی داشته اند.

چیلیز، اتریوم، ایپ کوین، آوی، بیت کوین کش، سند باکس، تزوس و لایت کوین هم ۹ درصد افت کرده اند. تعداد زیادی از نمادها هم افت ۸ و ۷ درصدی دارند.

افت ۵٫۵ درصدی ارزش بازار
ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با افت ۵٫۵ درصدی به ۹۴۱ میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات ۱۶ درصد رشد کرده و طی شبانه روز گذشته ۸۳ میلیارد دلار معامله در بازار انجام شده است.

ارزش معاملات دیفای ۶ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها ۷۶ میلیارد دلار بوده است.

دامیننس بیت کوین هم که ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزها را نشان می دهد، هم اکنون عدد ۳۸ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان