همه چیز درباره خواص ذرت

پیام جوان: به گزارش سلامت‌نیوز، ذرت با وجود پروتئین کمی که دارد اما از لحاظ تغذیه‌ای نسبت به سایر غلات برتری دارد.

گزارشات منتشر شده ۱۰۰ گرم (۴ اونس) ذرت، ۸۶ گرم کیلو کالری،۳.۲۷ گرم پروتئین، ۱۸ گرم کربوهیدرات،۲ گرم فیبر و ۵.۷ گرم نشاسته را فراهم می کند.همچنین از نظر مواد معدنی،ذرت یک منبع عالی به شمار می‌رود چون ۳۷ میلی گرم منیزیم، ۲۷۰ میلی گرم پتاسیم، ۸۹ میلی گرم فسفر و ۱۵ میلی گرم سدیم را فراهم می کند.از نظر ویتامین ها هم ذرت حاوی ۶.۸ میلی گرم ویتامین ث،۴۲ میکروگرم اسید فولیک و ۲۳ میلی گرم کولین است.

مصرف ذرت فواید سلامتی مهمی دارد. از جمله:

خواص آنتی اکسیدانی
ذرت حاوی کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین (۶۴۴ واحد بین المللی) و کریپتوکسانتین (۱۱۵ واحد بین المللی) است که قدرت آنها در مسدود کردن رادیکال های آزاد بالا است.به همین خاطر جزو آنتی‌اکسیدان‌های قوی قرار دارند.لوتئین و کریپتوکسانتین اغلب مسئول رنگ نارنجی و زرد در غذا هستند.این دو ماده از لحاظ شیمیایی هم در دسته کاروتنوئیدها قرار می‌گیرند.آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و باعث اکسیداسیون در قسمت های مختلف بدن می‌شوند

کنترل وزن
برخی از انواع ذرت سرشار از آمیلاز هستند که یکی از اجزای نشاسته است.زیرا در این حالت، آنها می توانند به کنترل وزن کمک کنند چون این نوع نشاسته به انسان احساس سیری بیشتری می دهد.

برای عملکرد مغز
با داشتن کولین، ذرت به بخش مهمی از رژیم غذایی برای عملکرد مغز تبدیل می شود.بر اساس مقالات منتشر شده،کولین یک ماده مغذی ضروری برای سنتز استیل کولین است.این ماده یک انتقال دهنده عصبی است که در حافظه و کنترل عضلات نقش دارد.علاوه بر این، ذرت همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که در عملکرد سیستم عصبی مرکزی،متابولیسم سلول های عصبی و سنتز میلین نقش دارد. میلین ماده ای است که از سلول های عصبی (نورون ها) محافظت می کند و سرعت انتقال پیام را افزایش می دهد.

  برای از بین بردن ریفلاکس معده این رژیم غذایی را رعایت کنید!

بدون گلوتن است
ذرت یک غذای اصلی در رژیم غذایی افرادی است که نمی توانند گلوتن مصرف کنند. گلوتن پروتئینی است که در برخی غلات مانند گندم و جو یافت می‌شود.

کاربرد ذرت در آشپزی
تقریباً هر خانواده ای در جهان ذرت مصرف می کند. برای تهیه محصولات می توان مواد مختلفی از آن به دست آورد یا از خود دانه در دستور پخت استفاده کرد.

برخی از موارد رایج به شرح زیر است:
آرد
شربت
نشاسته
خمیرها
روغن
ذرت به عنوان غذای اصلی انسان در مکزیک، تمام آمریکای لاتین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا استفاده می شود.شکل آماده‌سازی ذرت در این مناطق متفاوت است.آن را به صورت آب پز،غلات برشته،در پخت سوپ یا ژله،استفاده در خورش های معروف به کاچاپا یا به عنوان خمیر مصرف می کنند.مشتقات متعددی بر پایه ذرت وجود دارد مانند آرپا، پولنتا، ذرت بو داده،نان ذرت،تاکو، تامالس و تورتیلا.

موارد منع مصرف ذرت
ما در مورد فواید ذرت شنیده ایم، اما باید توجه داشته باشیم که این محصول برای افراد دیابتی به‌خاطر نشاسته بالایی که دارد،مفید نیست و این افراد باید مصرف ذرت و مشتقات آن را کاهش دهند.

علاوه بر این موارد خاص، هیچ مشکل دیگری برای گنجاندن این محصول در رژیم غذایی شما وجود ندارد. تا زمانی که در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل گنجانده شود، می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان