• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سخنان متناقض در رابطه با علت صداهای مهیب شنیده شده در شهرهای غربی ایران

سخنان متناقض در رابطه با علت صداهای مهیب شنیده شده در شهرهای غربی ایران

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، یک مقام ستاد کل و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، علت صداهای مهیب شامگاه شنبه ۲۵ دی در شهرهای غربی ایران را رعد و برق خوانده‌اند. قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا نیز گفته که هیچ مانور و فعالیت نظامی در این مناطق انجام نشده است.

مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با رد هرگونه گمانه‌زنی درخصوص علت صدای مهیب در شهرستان اسدآباد استان همدان گفت: «با بررسی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است.»

خبرگزاری تسنیم نیزبه نقل از یک “منبع آگاه” ستاد کل نیروهای مسلح نوشت: «صداهای شنیده شده ارتباطی با فعالیت‌های نیروهای مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد.»

منبع مورد استناد تسنیم، با تکذیب برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی پیرامون “انجام عملیات خرابکارانه” و “حمله خارجی” موضوع را به رعد و برق نسبت داده است.

پیش از این “صابرین نیوز” پایگاه خبری نزدیک به سپاه پاسداران نوشته بود که صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، “در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید ایران و “این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است”.

شامگاه شنبه ۲۵ دی، صدای انفجارهای مهیبی در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شد.

سکوت چند ساعته، سخنان متناقض و اعلام این که وضعیت هوا منشا صداها بوده، به گمانه‌زنی‌‌ها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دامن زده است.

تاکید مقامات رسمی بر رعد و برق، در حالی است که مهدی باب‌الحوائجی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفته بود که این صدا مربوط به استان‌های همجوار و دلیل آن «برخی از اقدامات آموزشی» بوده است.

  نامزد ریاست بارسا: الان وقت خرید نیمار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان