• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سخنان متناقض در رابطه با علت صداهای مهیب شنیده شده در شهرهای غربی ایران

سخنان متناقض در رابطه با علت صداهای مهیب شنیده شده در شهرهای غربی ایران

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، یک مقام ستاد کل و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، علت صداهای مهیب شامگاه شنبه ۲۵ دی در شهرهای غربی ایران را رعد و برق خوانده‌اند. قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا نیز گفته که هیچ مانور و فعالیت نظامی در این مناطق انجام نشده است.

مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با رد هرگونه گمانه‌زنی درخصوص علت صدای مهیب در شهرستان اسدآباد استان همدان گفت: «با بررسی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است.»

خبرگزاری تسنیم نیزبه نقل از یک “منبع آگاه” ستاد کل نیروهای مسلح نوشت: «صداهای شنیده شده ارتباطی با فعالیت‌های نیروهای مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد.»

منبع مورد استناد تسنیم، با تکذیب برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی پیرامون “انجام عملیات خرابکارانه” و “حمله خارجی” موضوع را به رعد و برق نسبت داده است.

پیش از این “صابرین نیوز” پایگاه خبری نزدیک به سپاه پاسداران نوشته بود که صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، “در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید ایران و “این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است”.

شامگاه شنبه ۲۵ دی، صدای انفجارهای مهیبی در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شد.

سکوت چند ساعته، سخنان متناقض و اعلام این که وضعیت هوا منشا صداها بوده، به گمانه‌زنی‌‌ها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دامن زده است.

تاکید مقامات رسمی بر رعد و برق، در حالی است که مهدی باب‌الحوائجی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفته بود که این صدا مربوط به استان‌های همجوار و دلیل آن «برخی از اقدامات آموزشی» بوده است.

  شاخص کل بورس به میانه کانال ۱۷۲ هزار واحد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان