• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حواشی مصاحبه ظریف: آشنا استعفا کرد و علی ربیعی جایگزین وی شد

حواشی مصاحبه ظریف: آشنا استعفا کرد و علی ربیعی جایگزین وی شد

حسن روحانی به دنبال انتشار فایل محرمانه و جنجالی گفت‌‌و‌گو با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنج‌شنبه علی ربیعی را به جای حسام‌الدین آشنا به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا روز پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت، نوشت که آقای آشنا پس از انتشار این فایل و جنجال‌هایی که بر سر آن در فضای سیاسی ایران ایجاد شد، «استعفا» کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم نوشته است که حسن روحانی آقای آشنا را که هفت سال ریاست مرکز استراتژیک ریاست ‌جمهوری را برعهده داشت، «برکنار» کرده است.

بر اساس حکم روحانی، علی ربیعی کماکان پست سخنگویی دولت را نیز حفظ خواهد کرد.

آقای آشنا که در برخی رسانه‌ها به عنوان «متهم ردیف اول» در ماجرای انتشار فایل صوتی معرفی می‌شود به خاطر توئیت‌های جنجالی و در بسیاری مواقع نامفهوم که بیشتر کنایه به رقبای دولت بود، شناخته می‌شد.

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با سعید لیلاز، روزنامه‌نگار نزدیک به دولت حسن روحانی، بازتاب گسترده‌ای در عرصه سیاست ایران داشته و از جمله شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با آقای ظریف شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز خواستار ورود قوه قضائیه به این موضوع شده و گفته بود حتی پس از پایان یافتن عمر دولت روحانی هم «پاسخگویی حسام‌الدین آشنا در این زمینه پایان نمی‌پذیرد و باید پاسخگوی این موضوع باشد».

وی همچنین از آغاز طرح تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری خبر داده و رئیس این مرکز و مشاور رئیس جمهور را مسئول این رخداد دانسته بود.

  کشف شواهدی از زندگی انسان‌تبار دنیسووا در ارتفاعات تبت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان