• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • پرواز قیمت دلار در بازار آزاد تهران – سه شنبه ۱۵ شهریور ماه

پرواز قیمت دلار در بازار آزاد تهران – سه شنبه ۱۵ شهریور ماه

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۵ شهریور ماه در تهران به پرواز درآمد . نرخ دلار امروز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد و تا محدوده ۳۰ هزار و ۱۸۰ تومان پیشروی کرد.

صدای بورل به تهران رسید
معامله گران معتقد بودند صدای جوزپ بورل به بازار ارز تهران رسید. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.

برجام به زمین سفت خورد؟
معامله گران تصور می کنند که برجام بار دیگر به زمین سفت خورده است چرا که در چند وقت گذشته بورل جواب‌های ایران و آمریکا را معقول و سازنده توصیف کرده بود.

جولان دینار در بازار ارز
البته از سوی دیگر معامله گران براین نکته نیز تاکید می کنند که علت افزایش نرخ دلار به خرید و فروش دینار در تهران بر می گردد، چرا که تقریبا کمتر ار دو هفته تا اربعین ۱۴۰۱ فرصت باقی مانده و این امر تقاضا برای خرید دینار را افرایش داده است. همین امر موجب ورود دینار و خروج دلار از بازار شده است به همین دلیل دلار در بازار کم شده و همین کمبود دلار افزایش قیمت دلار در تهران را به همراه داشته است.

پیشروی نرخ دلار در بازارهای همسایه
در کنار عوامل یاد شده باید به پیشروی نرخ دلار در بازارهای همسایه هم اشاره کرد . قیمت دلار هرات و سلیمانیه امروز به کمک قیمت تهران آمدند.

با افزایش اسکناس امریکایی در بازارهای یاد شده قدرت معامله گران افزایشی تهران بیشتر شد . نرح دلار هرات امروز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد و تا ۳۰ هزار و ۵۰ تومان پیش رفت اما در ادامه معاملات به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت و بر روی ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان قرار گرفت.

  احتمال کانال شکنی نرخ سکه در بازار ایران

این قیمت در مقایسه با دیروز ۱۲۰ تومان بالاتر بود. قیمت دلار سلیمانیه هم امروز بیش از ۱۵۰ تومان افزایش را ثبت کرد و و تا محدوده ۳۰ هزار و ۴۲۰ تومان بالا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان