• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تیم بسکتبال گلدن استیت با کسب پیروزی چهارم در ورزشگاه خانگی بوستون سلتیکس قهرمان مسابقات بسکتبال ان‌بی‌ای شد

تیم بسکتبال گلدن استیت با کسب پیروزی چهارم در ورزشگاه خانگی بوستون سلتیکس قهرمان مسابقات بسکتبال ان‌بی‌ای شد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، از ساعت ۰۵:۳۰ بامداد امروز بوستون سلتیکس در شرایطی میزبان گلدن استیت بود که از ۵ بازی قبلی دو بازی را برده و در سه بازی مغلوب استفن کری و هم‌تیمی‌هایش شده بود و برای جلوگیری از قهرمانی حریف محکوم به پیروزی در این دیدار بود.

درحالی که روی سکوهای استادیوم تی‌دی گاردن شهر ایالت بوستون جایی برای سوزن انداختن هم نبود، گلدن استیت بازی را بهتر آغاز کرد و در کوارتر اول با نتیجه ۲۲-۲۷ به برتری رسید.

شاگردان استیو کر در گلدن‌استیت با مهار جیسون تاتم فوق‌ستاره تیم بوستون او را به کلافگی رسانده بودند و این جایلین براون بود که به جای او برای بوستونی‌ها امتیاز می‌گرفت.

در کوارتر دوم گلدنی‌ها با ۵ پرتاب سه امتیازی تفاوت بازی را رقم زدند و با اختلافی ۱۰امتیازی این کوارتر را نیز ۱۷-۲۷ از آن خود کردند تا در نزدیک‌ترین حالت ممکن به قهرمانی قرار بگیرند.

با شروع نیمه دوم مسابقه بازیکنان بوستون به رهبری ایمه اودوکا به خودشان آمدند و توانستند اختلاف ۲۲ امتیازی که در اواسط کوارتر سوم ایجاد شده بود را کم کنند و مجددا اختلاف را به ۱۰ امتیاز برسانند. این کوارتر با نتیجه ۲۲-۲۷ به سود بوستون خاتمه یافت.

در کوارتر پایانی بازی عرصه‌ی یکه‌تازی استفن کری فراهم شده بود. او با توپ‌پخش‌کردن‌های استثنایی خودش کمترین فرصتی به بازیکنان بوستون برای جبران اختلاف به‌وجود‌آمده نمی‌داد و هربار با لی‌آپ‌ها و اقدام‌های موفقش کورسوی امید سلیتکس برای کامبک در این بازی را از بین می‌برد تا در نهایت با برتری ۲۴-۲۷ گلدن در این کوارتر و پیروزی ۹۰-۱۰۳ در مجموع مسابقه، گلدن استیت بعد از ۳ سال قهرمانی تورنتو رپترز، لس‌آنجلس لیکرز و میلواکی‌باکز بار دیگر بر بام NBA قرار بگیرد.

  صحبت‌های وزیر ورزش در رابطه با دیدار الناز رکابی با وی

اسفتن کری در این مسابقه با کسب ۳۴ امتیاز، ۷ ریباند و ۷ پاس منجربه‌گل برترین بازیکن این مسابقه لقب گرفت تا بار دیگر مشخص شود اگر این بازیکن مصدوم نباشد، گلدن استیت بخت اول کسب قهرمانی در NBA خواهد بود.

هم‌چنین این چهارمین عنوان قهرمانی استیو کر با تیم گلدن‌استیت در این مسابقات به عنوان سرمربی بود. کر ۵ بار هم به عنوان بازیکن قهرمان NBA شده است.

پس از قهرمانی در هفتاد و پنجمین دوره رقابت‌های ان‌بی‌ای، استفن کری به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال این مسابقات، برنده جایزه‌ی بیل راسل شد. این چهارمین قهرمانی کری و کلی تامپسون به همراه هم در ان‌بی‌ای بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان