• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • جف بزوس در قالب دومین سفر توریستی، به فضا رفت

جف بزوس در قالب دومین سفر توریستی، به فضا رفت

پیام جوان: جف بزوس به همراه سه مسافر دیگر با موشک نیوشپرد شرکت بلواوریجین به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند.

موشک نیوشپرد در ساعت ۹:۱۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به فضا پرتاب شد.

در این سفر والی فانک ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادر جف بزوس، او را در این سفر همراهی می‌کردند.

مسافران نیوشپرد ۴۵ دقیقه قبل از پرتاب موشک به سمت آن حرکت کردند و در ساعت ۱۷:۰۵ به وقت تهران بر روی صندلی‌های خود مستقر شدند. جف بزوس بر روی صندلی شماره ۶ نشست در حالی که برادرش بر روی صندلی شماره ۴، اولیور دیمن صندلی ۱ و والی فانک بر روی صندلی ۳ نشستند و پس از بررسی‌های نهایی دریچه کپسول بسته شد.

والی فانک در این سفر یک عکس از خودش به همراه برد و آن را بر روی شیشه کپسول چسباند تا از این عکس و منظره‌ی بیرون از پنجره در فضا تصویری ثبت کند.

جف بزوس و همراهانش پس از حدود ۱۰ دقیقه به زمین بازگشتند. چتر نجات کپسول آن‌ها باز شد و این کپسول با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داده و در صحرای تگزاس فرود آمد. آن‌ها در این سفر برای لحظاتی بی‌وزنی و گرانش صفر را تجربه کردند.

چندی پیش نیز ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین انگلیسی با فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک که متعلق به خودش است در قالب اولین پرواز توریستی، به فضا رفت و گرانش صفر را تجربه کرد.

  آیا می‌خواهید به فضا سفر کنید؟ باید ۴۵۰ هزار دلار بپردازید!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان