• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • چهارمین طلا برای لهستان در رقابت‌های دومیدانی ماده ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی

چهارمین طلا برای لهستان در رقابت‌های دومیدانی ماده ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو همچنان در جریان است و صبح امروز از ساعت ۵:۳۰ به‌وقت‌تهران در “پارک ساپورو اودوری” در ماده ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی مردان، ۵۹ دونده از نقاط مختلف جهان در خط استارت ایستادند تا برنده مدال طلای این ماده جذاب و دیدنی مشخص شود.

در پایان این رقابت سخت و نفس‌گیر که استقامت فراوانی را می‌طلبد، “دیوید تومالا” ۳۱ ساله و قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۱ از کشور لهستان موفق شد با ثبت زمان ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه و ۸ صدم ثانیه زودتر از سایرین به خط پایان برسد و اولین مدال طلای روز پانزدهم المپیک و طلای ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی را از آن خود کند.

پس از او “جاناتان هیلبرت” آلمانی با ۲۶ سال سن توانست با رکورد (۳:۵۰:۴۴) به مدال نقره و سپس “ایوان دانفی” از کشور کانادا با ثبت زمان (۳:۵۰:۵۹) به مدال برنز مسابقات المپیک توکیو دست پیدا کردند.

نکته قابل‌توجه در رقابت امروز اینکه ۱۰ دونده نتوانستند از خط پایان عبور کنند و ۲ دونده نیز با توجه به خطایی که مرتکب شدند از دور این رقابت کنار گذاشته شدند.

این در حالی است که رکورد المپیک دونده‌ای از استرالیا به نام “یارد تلنت” است که در المپیک ۲۰۱۲ لندن توانسته بود این ۵۰ کیلومتر را در مدت‌زمان (۳:۳۶:۵۳) راه برود که بعید فعلاً دونده‌ای بتواند این رکورد عجیب را جابجا کند.

“تومالا” حالا یک‌بار دیگر پس از “روبرت کورزنیوفسکی” اعجوبه لهستانی این ماده که در سه المپیک متوالی (۱۹۹۶،۲۰۰۰،۲۰۰۴) قهرمان شده بود، بازهم طلای این ماده را برای کشور لهستان به ارمغان آورد تا پس از گذشت دو المپیک این کشور بتواند حرف اول را بزند.

  تصمیم نهایی برگزارکنندگان المپیک توکیو: حضور تماشاگران داخلی در المپیک قطعی است

شاید جالب است بدانید که با احتساب طلای “تومالا” کشور لهستان چهارمین مدال طلای خود را در رقابت‌های دوومیدانی به دست آورد. آن‌ها پیش‌ازاین در مواد (پرتاب چکش در بخش زنان و مردان و ۴ در ۴۰۰ متر میکس) به‌عنوان طلا رسیدند و در حال حاضر پس از امریکا که ۵ طلا گرفته در رتبه دوم قرار دارند.

نکته قابل‌توجه در رقابت امروز اینکه ۱۰ دونده نتوانستند از خط پایان عبور کنند و ۲ دونده نیز با توجه به خطایی که مرتکب شدند از دور این رقابت کنار گذاشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان