زندگی در ساکرامنتو: ۸ فاکتور مهم برای مهاجرت به ساکرامنتو – قسمت دوم

امضا: امیر فقانی
مشاور در خرید و فروش مسکن 
Keller Williams
CALBRE# 02024930
AmirFRealtor@gmail.com

شهر ساکرامنتو مرکز ایالت کالیفرنیا و یکی از بهترین مکانها برای زندگی در ناحیه ی ساکرامنتو است. این شهر معمولا در سایه ی سایر شهرهای ایالت کالیفرنیا قرار می گیرد، یا فراموش می شود یا به عنوان شهری نا مطلوب در نظر گرفته می شود. ساکرامنتو برای اتمسفر راحت، اقتصاد رو به رشد، غذاهای خوب، مزارع انگور و بسیاری مشغولیات دیگر مشهور است. در واقع ساکرامنتو یکی از بهترین نقاط برای زندگی در کالیفرنیا با جمعیتی کمی بیش از نیم میلیون نفر است.

امروزه جمعیت بسیاری به خاطر سطح زندگی بهتر و مسکن ارزان تر از منطقه ی Bay Area به ساکرامنتو مهاجرت می کنند. ا ز طرفی این شهر تمیز است و به خوبی نگهداری می شود و از طرفی با کوه های زیبا محصور شده و البته محیط دوستانه ی این شهر، مهاجرت به آن را ارزشمند می کند.

فاصله ی ساکرامنتو تا سانفرانسیسکو تنها ۱ ساعت و نیم رانندگی است و نزدیکی آن به پارک‌های ملی، باعث می شود مکان این شهر بسیار جذاب باشد. اگرچه این منطقه ممکن است کمی توریستی باشد، اما این شهر برای ساکنان خود هم پتانسیل های بسیاری دارد. اگر می خواهید سبک زندگی کالیفرنیایی را داشته باشید و در فکر مهاجرت به ساکرامنتو هستید، به مکان مناسبی آمده اید. این بخش دوم از دو قست مقاله ای است که برای کسب اطلاعات در مورد ۸ فاکتوری است که هر مهاجر به ساکرامنتو باید بداند که البته با تاخیر برای چاپ آماده شد.

در شماره ی قبلی چهار فاکتور نخست مورد ارزیابی قرار گرفت که عبارت بودند از: هوای خوب، هزینه ی مسکن مقرون به صرفه، بازار کار و ورزشی بودن شهر. و اینک فاکتور پنجم:

۵- تحصیل در ساکرامنتو

ساکرامنتو محل اصلی دانشگاه ایالتی ساکرامنتو است. دانشگاهی دولتی با برنامه های ۴ ساله که در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد و یازدهمین دانشگاه پر سابقه ی کالیفرنیا است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین کالج های آمریکا شناخته می شود و جزو بهترین رنکینگ های دانشگاههای امریکا است.

بدون شک تحصیل در این دانشگاه یکی از سوابق درخشان هر فارغ التحصیلی خواهد بود. از جمله کسانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند می توان به تام هنکس و لستر هولت اشاره کرد.

۲۹۰۰۰ دانشجو در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار، این امکان را دارند که از بین ۶۰ رشته ی کارشناسی و ۴۰ رشته ی تحصیلات تکمیلی، رشته ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند. در کنار این دانشگاه، کالج های محلی مانند کالج شهر ساکرامنتو، کالج American River، کالج Consumnes River، کالج MTI و کالج Carrington وجود دارند. البته کالج شهر فولسوم و دانشگاه بزرگ UC Davis هم در نزدیکی این شهر قرار دارد.

  کتاب نادرشاه افشار (42)

برای خانواده ها با فرزندان جوان تر شاید این نکته جالب باشد که سیستم مدارس ساکرامنتو یکی از بهترین ها از نوع خودش است. نواحی مدارس ساکرامنتو، دارای تنوع در دانش آموزان، امکانات و منابعی است که در اختیار این دانش آموزان قرار داده می شود. برخی از بهترین مدارس خصوصی و دولتی در شهر ساکرامنتو عبارتند از«

West Campus High School, Natomas Pacific Pathways Prep, Granite Bay High, Ralph Waldo Emerson Junior High , Pheobe A Hearst Middle School

۶- ساکرامنتو شهر قهوه

چه کسی است که از بوی قهوه ی دم شده در صبح خوشش نیاید؟ بیشتر آمریکایی ها دوست دارند صبح خود را با فنجانی قهوه آغاز کنند. بیش از چهار تولید کننده ی شناخته شده در کشور در شهر ساکرامنتو هستند. هر قهوه خور آماتور در این شهر به یک قهوه خور حرفه ای تبدیل می شود. کافی شاپ های این شهر پر جنب و جوش با تنوع محصولات، از قهوه ی سرد تا لاته و اسپرسو هر سلیقه ای را پاسخگو هستند.

اگر به ساکرامنتو می آیید حتما به فروشگاه های قهوه سری بزنید. برخی از آنها عبارتند از:

فروشگاه قهوه ی Temple قهوه ی اسپرسو و جاوا را با دانه های خود درست می کند. این فروشگاه دارای جوایزی برای قهوه ی خوشمزه و محیط دوست داشتنی است.

فروشگاه قهوه ی Insight گوشه ی خوبی برای لذت بردن از قهوه ی تازه و شیرینی و ساندویچ های خانگی تدارک دیده است. این فروشگاه در خیابان هشتم مرکز شهر قرار دارد.

Old Soul Co. در بخش صنعتی شهر قرار دارد. این کافی شاپ محل مناسبی برای چشیدن غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های ویژه است. در این کافی شاپ می توانید از بالکن هم استفاده کنید.

Milka Coffee Roasters سرو کننده ی یکی از بهترین قهوه های دست ساز است. این فروشگاه در یکی از خانه های زیبای مرکز شهر قرار دارد. اگر به این قهوه فروشی رفتید حتما چای لاته و قهوه ی وانیلی آن را امتحان کنید.

  زندگی در ساکرامنتو: ۸ فاکتور مهم برای مهاجرت به ساکرامنتو

Tupelo Coffee and Roasting جایی برای پاتوق کردن و نوشیدن چای، قهوه ی تازه و شیرینی است. در این کافی شاپ تای موکا یا قهوه ی سرد با شیر را امتحان کنید. در این کافی شاپ وای فای رایگان است که برای دانشجویان و دانش آموزان مکان مناسبی برای انجام تکالیف خواهد بود.

۷- ساکرامنتو شهر شراب و آبجو

اگر ترجیح می دهید که از قهوه عبور کنید و نوشیدنی های قوی تری را امتحان کنید، ساکرامنتو باز هم چیزی در چنته دارد. چندین آبجو سازی بزرگ و کوچک در این شهر وجود دارد و این شهر از قرن نوزدهم به عنوان شهری آبجو ساز شناخته می شود. امروزه می توانید روزهای هفته و آخر هفته را با دوستانتان در میخانه ها و بارهای متنوع این شهر بگذرانید و به کشف آبجو های مختلف از جمله IPA و Stout و Cider بپردازید که به صورت محلی تهیه می شوند. در مورد شراب هم هرچند، این شهر با دره ی ناپا و شهر لودای با شراب های مشهورشان فقط یک ساعت فاصله دارد اما نمی توان از شراب های محلی آن نیز به سادگی گذشت. بیش از ۲۰۰ شراب ساز محلی برنده ی جایزه و شراب های آنها بهترین انتخاب ها برای مهمانی های مجردی دخترانه و پسرانه است.

یکی از بهترین شراب های ساکرامنتو در مزرعه ی شراب Bogle در دلتای رود ساکرامنتو تهیه می شود. اگر به ساکرامنتو می آیید حتما از این شراب امتحان کنید. از دیگر شراب ها و آبجو های این شهر می توان به لیست زیر اشاره کرد.

Fielwork Brewing Company: برای آبجو ها و غذاهای خوبش شناخته شده است. در اینجا می توانید از تنوع آبجو های Cider و Lager لذت ببرید.

New Glory Craft Brewery: در تمام سال باز است و آبجو های فصلی مطلوبی دارد. طبقه ی بالا آبجو های pints و growlers موجود است و حتی می توانید از تور بازدید این آبجو سازی استفاده کنید. اگر به آنجا سر زدید حتما از IPA های مخصوص این شرکت غافل نشوید.

Track 7 Brewing Company: محل خوبی برای دیدار با دوستان و نوشیدن آبجوست که می توانید هم از آبجوهای نسبتا ارزان قیمت و هم از غذا خوری های سیار که معمولا جلوی آن پارک کرده اند استفاده کنید.

Frasinetti Winery: قدیمی ترین شراب سازی خانوادگی در شهر ساکرامنتو است

Scibner Bend Vineyards: این شراب سازی دارای تور، تست شراب، غذا و موزیک زنده می باشد

  برگ‌هایی از تاریخ، به مناسبت 100 سالگی کودتای رضاشاه؛ از رضا خان به رضا شاه – از احمدشاه به احمد خان – قسمت پانزدهم

Bailarin Cellars: مرکز این شراب سازی که دارای جوایز متعدد است در ناحیه ی سونوما است، اما در شهر ساکرامنتو دارای یک بار و مرکز تست شراب است که محیط لذت بخشی برای وقت گذرانی و استفاده از غذاها و شراب خوب است.

۸- ساکرامنتو شهر سرگرمی های شهری

ساکرامنتو شهر دوران “تب طلا” در کالیفرنیا است و بنا بر این دارای تاریخ و فرهنگ منحصر بفردی است. رویدادهای فرهنگی متنوع و مراکز فرهنگی و هنری فعال به این مرکز ایالت روح زنده بودن می دمند. در این شهر همیشه جذابیت های توریستی وجود دارد هر ساکن جدید در این شهر حداقل باید یک بار از جذابیت ها و نقاط دیدنی این شهر دیدن کند. حتی برای کسانی که به دنبال جذابیت های توریستی ارزان تر هستن، ساکرامنتو نقاط دیدنی ارزان یا رایگان دارد.

برخی از جذابیت های توریستی و فرهنگی شهر ساکرامنتو عبارتند از:

باغ وحش ساکرامنتو: در مساحتی حدود ۱۴ هکتار محل مناسبی برای خانواده ها و بچه ها است.

موزه ی ایالتی راه آهن: موزه ای برای کسب اطلاعات در مورد قطار ها و اینکه چطور کالیفرنیا توسط اسب آهنی به سایر نقاط آمریکا متصل شده است
بخش قدیمی شهر (Old Sacramento): محلی دیدنی که می توانید به طور رایگان به شهر ساکرامنتو در زمان “تب طلا” سفر کنید و از قدم زدن در خیابان های آن لذت ببرید.

ساختمان Capital: محل کار فرماندار کالیفرنیا که برای عموم باز است

سخن آخر

محبوبیت ساکرامنتو به عنوان شهری برای زندگی در حال افزایش است. این شهر بیست و پنجمین شهر قابل پیاده روی در کل آمریکاست، بنابراین پیاده رفتن به پارکها و حتی فروشگاهها در این شهر امکان پذیر است. علیرغم اینکه ممکن است در ساکرامنتو مناطق خطرناکی با نرخ جرائم نسبت به شهرهای کوچک تر بالا پیدا شود اما هنوز مناطق امن و نسبتا ارزانی در این شهر برای سکونت وجود دارند. اگر برای سکونت به این شهر می آیید حتما با یک ایجنت برای پیدا کردن خانه در تماس باشید. کار کردن با یک ایجنت هم رایگان است و هم کمک کننده برای افرادی است که بتواند مناطقی را برای زندگی انتخاب کند که مطابق سلیقه ی خودشان است.

اگر در خصوص مقاله های من نظر، پیشنهاد یا پرسشی دارید با ایمیل زیر میتوانید با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان