• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اروپا بار دیگر در افغانستان حضور می‌یابد اما اینبار با نگاهی برای امور بشردوستانه

اروپا بار دیگر در افغانستان حضور می‌یابد اما اینبار با نگاهی برای امور بشردوستانه

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، اتحادیه اروپا یک نمایندگی در کابل دایر می‌کند تا با یک “حضور حداقلی”، امکان تسهیلات بشردوستانه به مردم افغانستان را داشته باشد.

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه با اعلام این خبر یادآور شد که مسئله ابدا به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست و این موضوع صراحتا به رهبری این گروه گفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان پیش‌تر در توییتی مدعی شده بود که اتحادیه اروپا در حال بازگشایی “سفارت” در کابل است تا دوباره پس از پنج ماه، حضوری دایمی در افغانستان داشته باشد.

تا کنون هیج کشوری در جهان، حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناخته است. با این همه، شماری از دولت‌ها از جمله چین، روسیه، امارات متحده، ترکیه و ایران هم‌چنان در کابل سفارتخانه و نمایندگی دیپلماتیک دارند.

دولت‌های غربی و اتحادیه اروپا پس از سیطره طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱ کمک‌های بین‌المللی به این کشور را متوقف و دسترسی به دارایی‌های میلیاردی افغانستان در خارج را بلوکه کردند.

آلمان و کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که می‌خواهند طالبان را “از نظر عملی محک بزنند”.

تام وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان نیز تصریح کرد که به رسمیت شناختن طالبان مستلزم اقدامات مثبت و عملی در تامین حقوق شهروندان و نحوه تعامل با جامعه مدنی است.

 

  دستگیری تظاهرات کنندگان افغان مقیم شهر قم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان