• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس: توافق برجام با محدودیت‌های قوی‌تر و طولانی‌تر انجام شود
شورای همکاری خلیج فارس

کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس: توافق برجام با محدودیت‌های قوی‌تر و طولانی‌تر انجام شود

کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس جدا ساختن برنامه موشکی و همچنین حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های نیابتی منطقه از مذاکرات جاری احیای برجام را “خطرناک” خوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این کشورها روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) طی بیانیه‌ای در نشست خود در ریاض، پایتخت عربستان اعلام کردند که مذاکرات احیای برجام باید علاوه بر برنامه موشکی ایران شامل رفتار “بی‌ثبات‌کننده” منطقه‌ای این کشور نیز باشد.

دور ششم مذاکرات برجام روز شنبه ۲۲ خرداد با محوریت لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به این توافق اتمی منعقد در سال ۲۰۱۵ در وین ازسر گرفته شد.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری از قدرت‌های حاضر در مذاکرات احیای برجام خواسته‌اند تا توافقی با محدودیت‌های قوی‌تر و طولانی‌تر را تضمین کند. ‌

آن‌ها همچنین خواسته‌اند که این مذاکرات با “گام‌های عملی برای اعتماد‌سازی” در جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی و افزایش منازعات منطقه‌ای نقش بازی کند.

در این بیانیه آمده است، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آماده “همکاری جدی و مؤثر” با مذاکرات احیای برجام “بر پایه احترام به حق حاکمیت و حسن همجواری” با ایران هستند.

از ایران خواسته شده تا به طور جدی در مذاکرات شرکت کرده و از وخیم‌کردن بیشتر اوضاع بپرهیزد.

شورای همکاری خلیج فارس (GCC) شامل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است. در حال حاضر شش کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت در این شورا عضو هستند.

بر اساس گزارش دویچه وله

  صرافی بایننس استخر استخراج اتریوم با کارمزد ۰.۵ درصد راه‌اندازی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان