• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • روایت روزنامه پرتغالی از مهدی طارمی و دیدار حساس پورتو – اسپورتینگ

روایت روزنامه پرتغالی از مهدی طارمی و دیدار حساس پورتو – اسپورتینگ

پیام جوان: به گزارش مهر، تیم فوتبال پورتو در یکی از حساس‌ترین مسابقات این فصل لیگ پرتغال، فردا شب به مصاف اسپورتینگ لیسبون می‌رود. این مسابقه در چارچوب هفته سوم لیگ پرتغال برگزار می‌شود و برای هواداران هر دو تیم حساسیت زیادی دارد.

این حساسیت هرچند سالهاست که بین دو غول فوتبال پرتغال در جریان است اما فصل گذشته و به دلیل مقاله‌ای که اسپورتینگ علیه مهدی طارمی منتشر کرد، به اوج خود رسید.

اسپورتینگ فصل قبل جدی‌ترین رقیب پورتو برای کسب رسیدن به قهرمانی بود؛ عنوانی که در نهایت پورتو با درخشش ستاره‌های خود از جمله مهدی طارمی آن را به دست آورد.

عملکرد طارمی و توانایی او در گرفتن پنالتی کار را به جایی رساند که باشگاه اسپورتینگ با انتشار مقاله‌ای علیه مهاجم ایرانی پورتو، جنگ با تیم رقیب را علنی کرد و این اتفاق فوتبال پرتغال را تا پایان فصل تحت تاثیر خود قرار داد؛ جایی که طارمی بعد از هر بار گلزنی با قرار دادن انگشت خود روی بینی، اسپورتینگ را به سکوت فرامی‌خواند.

«تیتو آرانتس فونتس» هوادار قدیمی اسپورتینگ در آن مقاله، طارمی را مثل یک مار «افسونگر» نامید و از کلماتی استفاده کرد که حتی واکنش تند رئیس باشگاه پورتو را در پی داشت.

به فاصله چهار ماه از انتشار آن مقاله، روزنامه «رکورد» پرتغال در آستانه دیدار پورتو با اسپورتینگ اشاره‌ای به آن اتفاقات داشته و گزارشی را درباره مهاجم ایران منتشر کرده است.

این گزارش با عنوان «طارمی، افسونگر شیرها» در واقع به درخشش طارمی مقابل اسپورتینگ در فصل گذشته بر می‌گردد. «شیر» لقب تیم اسپورتینگ در فوتبال پرتغال است و نویسنده این مطلب از این طریق اشاره‌ای به مقاله اسپورتینگ و توانایی‌های مهدی طارمی داشته است. به اذعان روزنامه رکورد، طارمی برای این مسابقه انگیزه مضاعفی خواهد داشت.

  مارک ویلموتس سرمربی تیم فوتبال راجا کازابلانکا برکنار شد

طارمی فصل گذشته در هفته بیست و دوم فصل گذشته در بازی پورتو با اسپورتینگ، گل تساوی را برای پورتو به ثمر رساند و باعث شد تا این تیم از شکست برابر رقیب خود فرار کند.

او چند هفته بعد در جام حذفی پرتغال هم مقابل اسپورتینگ درخشید و توانست یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کند تا پورتو را به فینال این رقابت‌ها بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان