• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • افراد واکسینه شده در آمریکا می‌توانند ماسک نزنند

افراد واکسینه شده در آمریکا می‌توانند ماسک نزنند

زدن ماسک در آمریکا برای افرادی که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند، به جز در وسایل حمل و نقل عمومی دیگر ضروری نیست. جو بایدن این را “یک روز بزرگ برای آمریکا” و “یک نقطه عطف” در مبارزه با پاندمی کرونا دانست.

مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا (Centers for Disease Control and Prevention) که تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات آمریکا کار می‌کند، اعلام کرد که افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا دیگر مجبور نیستند در فضای باز یا سرپوشیده از ماسک استفاده کنند. آنها به رعایت فاصله اجتماعی نیز ملزم نیستند. بر اساس آنچه در وب‌سایت (CDC) آمده تنها هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که همه هنوز باید ماسک بزنند.

رئیس جمهور آمریکا دستورالعمل‌های جدید (CDC) را “یک نقطه عطف” در مبارزه با بیماری کرونا دانست و گفت: «امروز یک روز بزرگ برای آمریکا در نبرد طولانی ما با ویروس کرونا است.» بایدن تاکید کرد که زدن ماسک در مورد افرادی که هنوز به شکل کامل واکسینه نشده‌اند ضروری است.

او در سخنرانی خود در این رابطه افزود میزان ابتلا به کرونا در ۴۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا کاهش یافته و شمار قربانیان این بیماری نیز در پایین ترین سطح از آوریل سال گذشته است.

تا کنون بیش از ۱۱۷ میلیون نفر، یعنی ۴۵درصد از جمعیت ۳۳۰ میلیونی ایالات متحده واکسینه شده‌اند.

منبع: دویچه وله

  دلیل لذتبخش بودن محل خارش بدن!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان