• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به توئیت منتشر شده از جانب وی

شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به توئیت منتشر شده از جانب وی

در ایران یکی از موضوع‌های اصلی مورد بحث در میان مردم وضعیت نه چندان مطلوب واکسیناسیون عمومی، دسترسی به واکسن و نوع واکسنی است که دریافت می‌کنند. در این میان انتقادهای فراوانی در مورد بهای واکسن ایرانی در مقایسه با واکسن‌های خارجی مطرح شده است.

روز گذشته کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی که در واکنش به منتقدان سیاست توزیع واکسن و گرانی واکسن ایرانی نسبت به نسخه خارجی نوشته شده بود، بر منتقدان تاخت و از واژه “پفیوز” در مورد آنان استفاده کرد، ادبیاتی که واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت.

توهین به منتقدان باعث شد که از همان دقایق اولیه انتشار این مطلب، خبرنگارانی در فضای مجازی به دنبال شکایت از مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت برآیند.

یکی از خبرنگاران در فراخواندن کاربران به شکایت از مدیر مسئول، نوشت: «بیایید همه با هم این مطالبه را به سرانجام برسانیم تا لااقل فحش خوردن برایمان عادی نشود.»

به درخواست برخی خبرنگاران و کاربران در توییتر، علی مجتهدزاده، وكيل دادگستری پذیرفت که شکایتی در این‌باره تنظیم کند و کاربران را به همراهی با این حرکت فراخواند.

این وکیل دادگستری در گفت‌وگویی که با روزنامه دنیای اقتصاد (۴ تیرماه) انجام داده است در مورد پیگیری این مسئله و طرح شکایت از سخنگوی وزیر با تأکید بر “وظیفه مدنی”، می‌گوید: «استقبال خیلی خوبی هم از طرف مردم شده اما به پیگیری و منتج به نتیجه شدن امیدوار نیستیم با این حال این پیام را می‌رسانیم که جامعه مدنی در برابر چنین اقداماتی منفعل نیست.»

منبع: دویچه وله

  تروریست‌های حماس اینگونه دستگیر شدند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان