• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • داستانی خواندنی از گذشته‌ی دو بازیکن والیبال ساحلی بانوان تیم آمریکا و چگونگی دستیابی آنها به طلای المپیک

داستانی خواندنی از گذشته‌ی دو بازیکن والیبال ساحلی بانوان تیم آمریکا و چگونگی دستیابی آنها به طلای المپیک

پیام جوان: به نقل از ورزش سه، رقابت های والیبال ساحلی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش بانوان نیز به پایان رسید و تیم دو نفره آلیکس کلینمن و آپریل راس موفق شدند با عبور از سد تیم ملی استرالیا، عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

در بازی فینال، آمریکا با نتیجه دو بر صفر از سد حریف خود گذشت و طلای المپیک را به خود اختصاص داد. تیم دو نفره کلینمن و راس ست نخست را با نتیجه ۲۱ بر ۱۵ برنده شد. در ست دوم استرالیا که عقب افتاده بود توانست امتیازات را جبران کرده و تا نتیجه ۱۶ بر ۱۳ نیز به آمریکایی ها نزدیک شد ولی در نهایت یانکی ها این ست را نیز ۲۱ بر ۱۶ پیروز شدند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

داستان قهرمانی تیم دو نفره آمریکا نیز جالب توجه است. حدود ۱۳۰۰ روز پیش بود که آلیکس کلینمن و آپریل راس در ساحل و به صورت اتفاقی با یکدیگر آشنا شده و تصمیم به همکاری گرفتند. راس در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره و در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز والیبال ساحلی را از آن خود کرد.

آپریل راس در سال ۲۰۱۷ به صورت اتفاقی با کلینمن آشنا شد که هیچ تجربه بین المللی نداشت. کلینمن در مسابقات والیبال داخل سالن و در کالیفرنیا چندین عنوان را کسب کرده بود ولی هرگز در مسابقات جهانی و والیبال ساحلی حضور پیدا نکرده بود. آپریل راس دارنده دو مدال متوالی المپیک در تصمیمی جالب توجه، به همراه هم تیمی جدیدش تصمیم گرفت تا در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا کرده و پس از کسب مجوز لازم، حالا عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

  گزارشی از رقابت‌های ورزشکاران ایرانی در روز دوازدهم المپیک

نکته جالب اینکه پس از این اتفاق، آلیکس کلینمن ۳۱ ساله از آن روز به صورت جدی والیبال ساحلی را دنبال کرد و در ۳ سال گذشته، ۱۱ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در مسابقات مختلف والیبال ساحلی کسب کرد و حالا در کنار آپریل راس مدال با ارزش طلای المپیک را بر گردن آویخت.

راس در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه ای گفته بود: به خودم می‌گفتم این انتخاب چالش برانگیز است یا بیشترین پتانسیل را دارد؟ در نهایت تصمیم گرفتم با آلیکس کلینمن بروم و با او در توکیو عکس بگیریم.

به هر حال تیم دو نفره والیبال ساحلی آمریکا توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. حالا آپریل راس پس از یک برنز و یک نقره در دو المپیک قبلی، مدال طلا را نیز به کارنامه اش اضافه کرد و آلیکس کلینمن استعداد دیرشناخته شده والیبال ساحلی، به دوازدهمین طلای خود در ۳ سال گذشته دست پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان