• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ۵ مزیت بی‌نظیر مصرف چای سبز!
مزایای چای سبز

۵ مزیت بی‌نظیر مصرف چای سبز!

خواص چای سبز چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد.

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بوده و انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد:

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی: بیماری های قلبی و سکته مغزی از بزرگترین علل مرگ و میر در دنیا هستند و اینطور ثابت شده که مصرف چای سبز منجر به کاهش کلسترول تام، کاهش کلسترول ال دی ال و در تری گلیسیرید می شود. چای سبز به طرز چشمگیری منجر به افزایش توانایی آنتی اکسیدان های خون شده و از ذرات کلسترول ال دی ال در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. همین روند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

بهبود سلامت دندان ها: ترکیبات موجود در چای سبز باعث از بین رفتن باکتری ها و بهبود سلامت دندان ها می شود؛ ضمن این که از ابتلا به عفونت های دندان و دهان نیز جلوگیری می کند. ثابت شده که مصرف چای سبز حتی اثر محافظتی در برابر ویروس آنفلوآنزا نیز دارد. استرپتوکوک موتانس، از باکتری های مضر در دهان است که منجر به تشکیل پلاک و در نهایت ایجاد حفره و پوسیدگی دندان ها می شود. مطالعات نشان می دهد که کاتچین موجود در چای سبز از رشد این باکتری جلوگیری می کند. علاوه بر این، مصرف چای سبز، راهی است برای خوشبو کردن دهان و جلوگیری از تنفس بد بو.

  بهترین میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

افزایش طول عمر: از آنجا که مصرف چای سبز خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، خود راهی است برای تجربه عمر طولانی تر.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲: در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا از دیابت نوع ۲ رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز منجر به بهبود حساسیت به انسولین و تعادل قند خون می شود.

کاهش خطر ابتلا به چاقی: با توجه به این که چای سبز می تواند میزان متابولیسم را در کوتاه مدت افزایش دهد، این امر به شما در کاهش وزن کمک می کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که چای سبز به کاهش چربی های بدن به ویژه چربی ناحیه شکمی کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان