• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • هشدار رئیس پلیس فضای مجازی ایران به چهره‌های ورزشی و ورزشکاران
پلیس فتا

هشدار رئیس پلیس فضای مجازی ایران به چهره‌های ورزشی و ورزشکاران

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) گفت برخی اشخاص مطرح در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی در صفحات اجتماعی خود به محدودیت‌ها و معذوریت‌های اخلاقی، عرفی و قانونی توجهی ندارند و آن را نادیده می‌گیرند.

به گفته او، پلیس فتا طبق قانون با برخی از این افراد برخورد کرده است. این مقام پلیس تهران به مورد مشخصی اشاره نکرد.

گودرزی روز شنبه ۲۶ تیر (۱۷ جولای) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا به چهره‌های ورزشی و هواداران آنان هشدار داد با انتشار مطالب توهین‌آمیز و اتهام‌زنی، موجب زیر پا گذاشتن قانون و تشویش اذهان عمومی نشوند زیرا در این‌ صورت با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت، در صورت وجود شاکی خصوصی به این موارد رسیدگی خواهد شد. او اضافه کرد‌، از نظر جنبه عمومی جرم نیز نماینده مدعی‌العموم طبق قانون مراحل رسیدگی به جرم را تا نتیجه‌گیری پرونده دنبال می‌کند.

گودرزی با بیان اینکه برای پلیس تفاوتی بین افراد مشهور و معروف از جمله چهره‌های ورزشی و… با دیگر شهروندان وجود ندارد، گفت: «طبق قانون هیچ ‌فردی حق تخریب و توهین به دیگران و تشویش اذهان عمومی را ندارد که این موضوع علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی را نیز شامل می‌شود.»

برخی چهره‌های ورزشی فعال در فضای مجازی به تناوب از شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران انتقاد کرده‌اند. این انتقادها در برخی از موارد با واکنش نهادهای امنیتی روبرو شده است.

علی کریمی، بازیکن سابق پرسپولیس، وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال تهران و سهراب بختیارزاده، بازیکن سابق استقلال تهران بارها به شرایط حاکم بر ایران اعتراض کرده‌اند. برخی منتقدان ورزشی معتقدند، عدم دعوت از وریا غفوری به تیم ملی فوتبال به این انتقادها مرتبط است.

  عجیب‌ترین شیوه افراد ثروتمند برای جاودانه شدن

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان