• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پشتیبانی ایالات متحده از امارات در جنگ یمن با یک فروند ناوشکن جنگی و چندین فروند جنگنده هوایی

پشتیبانی ایالات متحده از امارات در جنگ یمن با یک فروند ناوشکن جنگی و چندین فروند جنگنده هوایی

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، به دنبال حملات موشکی حوثی‌های یمن، ایالات متحده در پشتیبانی از امارات یک فروند ناوشکن جنگی و چندین فروند جنگنده هوایی به این کشور اعزام می‌کند.

سفیر آمریکا در امارات در بیانیه‌ای گفته است که این تسلیحات شامل یک فروند ناوشکن هدایتگر موشکی و چندین فروند جت‌های جنگی بسیار پیشرفته می‌شوند.

این تصمیم آمریکا در پی گفت‌وگوی تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و شیخ محمد بن ساجد آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی اتخاذ شده است.

در بیانیه سفیر آمریکا آمده است که ناوشکن هدایتگر موشکی “یواس‌اس کول” با نیروی دریایی امارات همکاری خواهد کرد و در یکی از بنادر ابوظبی لنگر خواهد انداخت. جنگنده‌های هوایی نسل پنجم نیز وارد عملیات خواهند شد.

علاوه بر این، واشنگتن می‌خواهد امارات را با اطلاعات سامانه‌های هشداردهنده زودرس تغذیه کند.

حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران طی هفته‌های گذشته بر حملات خود علیه امارات و هم‌پیمان آن عربستان سعودی افزوده‌اند.

در یک حمله پهپادی حوثی‌ها به ابوظبی در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) سه نفر کشته شدند.

امارات متحده عربی در جنگ با حوثی‌های یمن در ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی شرکت دارد. اگرچه امارات در سال ۲۰۱۹ نیروهای نظامی خود را از خاک یمن بیرون کشید، اما همچنان یکی از بازیگران پرنفوذ در این مناقشه است. در امارات واحد نظامی آمریکا در کنار دیگر نیروهای خارجی نیز مستقر هستند.

  علی خامنه‌ای همچون گذشته، دشمن را عامل مقابل هم قرار دادن مردم دانست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان